יצחק מאיר וייס בן ה-31, שנפטר מוקדם יותר היום, ארבעה ימים בלבד לאחר ששכל את בנו הפעוט בן החצי שנה, הובא למנוחות הערב (ראשון) בבית העלמין ברחובות. אנשים רבים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, ולהשתתף באבלה של המשפחה שחוותה טרגדיה כפולה. ראש ישיבת מיר ברכפלד, הרב נועם אלון, שוייס למד בה, ספד לו בבכי. "נעקרה מאתנו אבן", אמר, "שברון לב קשה לעיכול".



הלווית האברך מבני ברק. צילום: אבשלום ששוני
הלווית האברך מבני ברק. צילום: אבשלום ששוני



וייס לא יכול היה לשאת את הכאב הנוראי של מות בנו היחיד, לו הוא ציפה זמן ממושך. בצהריים הוא חש ברע ומצבו הידרדר במהירות. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

"איציק חיכה שנים ארוכות לילד וכאשר נולד בנו הוא היה מאושר באדם. האסון הנוראי שבר אותו. הייתי אצלו בשבעה והוא היה שבור", סיפר אחד מחבריו לישיבת מיר ברכפלד בבני ברק והוסיף: "איציק היה בחור טוב, ביישן וצנוע. כולנו בתדהמה מהטרגדיה הכפולה. זה לא נתפס".

ראש ישיבת מיר ברכפלד, הרב נועם יצחק אלון, נפרד מתלמידו בעצב ובבכי: "היינו בעקידת יצחק בשבוע שעבר. אתה צדיק גמור, אתה לב טוב, כולך רק נתינה. כשהרגשת שאתה לא יכול הלכת לנו. היית תלמיד נאמן ותלמיד דבוק לרבך. כולך היית טוב ולא ידעת לקחת לעצמך שום דבר. לא השארת לעצמך שום מקום. לימדת אותנו שיעור באמונה". הרב שמערל פינקל אמר: "מי היה מאמין שאיציק פה שוכב. איפה איציק? אני לא מאמין מה קורה, איך אפשר לקבל כזה דבר? יש דברים שאי אפשר להכיל".

האח יעקב וייס ספד בבכי: "איזה אח מיוחד ואילו מידות טובות היה לו. הוא ידע לכבד את כולם. את ההורים, את האחים, הקרין אצילות ואהבה לכל אחד. כולם אהבו אותו, מקטן ועד גדול. האישיות שלו קרנה. אני מבקש בשם המשפחה סליחה ומחילה אם לא הערכנו מספיק את היהלום המיוחד הזה, אחי איציק היקר".

אחד מחבריו של יצחק מאיר וייס לישיבה אמר כי "הוא חיכה שנים ארוכות עד שנולד בנו. הוא היה מאושר ושמח. ביקרתי אותו בשבעה לאחר מות הבן. הוא היה שבור. זה אסון נוראי. הוא היה איש טוב וצנוע". 



כאמור לפני ארבעה ימים קבר מאיר וייס ז"ל את בנו בן החצי שנה שמת מוות בעריסה בביתה של המטפלת שבבני ברק. וייס ז"ל התמוטט באופן פתאומי באמצע השבעה וכוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לת השומר, שם כאמור נקבע מותו.



האברך יצחק וייס ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
האברך יצחק וייס ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה