נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שני) כי חשוב מאוד שסין לא תתמוך ברוסיה במלחמתה מול ארצו, מאחר ו"אם סין תיצור ברית עם רוסיה, תפרוץ מלחמת עולם".

ביקור דרמטי באוקראינה: ביידן הגיע לקייב ונפגש עם הנשיא זלנסקי

בייג'ין הכחישה את הטענות לפיהן היא שוקלת להעניק סיוע לרוסיה, לאחר ששר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן הזהיר ביום שבת את הדיפלומט הסיני הבכיר וואנג יי מהשלכות כניסת ארצו לסכסוך המתמשך.

בלינקן אמר לאחר הפגישה כי וושינגטון מודאגת מכך שבייג'ין שוקלת לספק נשק למוסקבה לקראת פגישתם של יי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שני.

"עבורנו, חשוב שסין לא תתמוך בפדרציה הרוסית במלחמה הזו", אמר זלנסקי ליומון הגרמני Die Welt. "למעשה, הייתי רוצה שזה יהיה בצד שלנו. אבל כרגע אני לא חושב שזה אפשרי״.

"אבל אני כן רואה הזדמנות לסין לעשות הערכה פרגמטית של מה שקורה כאן", הוסיף. "כי אם סין תיצור ברית עם רוסיה, תהיה מלחמת עולם, ואני כן חושב שסין מודעת לכך".

האזהרה של זלנסקי מפני מלחמת עולם שלישית מגיעה ביום שבו ערך נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקור פתע באוקראינה. ביידן הבטיח 500 מיליון דולר במשלוחי נשק טריים ותמיכה אמריקאית "בלתי מעורערת" לקראת יום השנה הראשון לפלישה הרוסית שיחול ביום שישי.

דובר משרד החוץ של סין, וואנג וונבין, אמר: "ארצות הברית ולא סין היא ששולחת נשק לשדה הקרב בלי סוף. אנו קוראים לארצות הברית להרהר ברצינות במעשיה, לעשות יותר כדי להקל על המצב, לקדם שלום ודיאלוג ולהפסיק להעביר אשמה ולהפיץ מידע כוזב".