לאחר שאתמול יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, אמר ב-103FM כי "אם לא ייחתם הסכם קיבוצי לא נפתח את שנת הלימודים", שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז נפגשו היום (שני) במשרד החינוך, במטרה לנסות ולהשיג התקדמות כלשהי לקראת הסכם השכר החדש של עובדי ההוראה בחטיבה העליונה, זאת כדי להבטיח ששנת הלימודים תפתח כסדרה. גורמים שנכחו בפגישה ציינו בשיחה עם מעריב כי "הפערים בין הצדדים עדיין גדולים, אבל הוחלט על כניסה למשא ומתן מזורז". הם הגדירו את הפגישה כ"טובה" וקבעו מספר פגישות המשך בנושא.

שנת הלימודים לא תיפתח בזמן? "הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב במשבר"
שר החינוך קיש במתקפה על יו"ר ארגון המורים: "בוחר לפגוע בתלמידים"

מוקדם יותר היום, שר החינוך יואב קיש ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצאו בקריאה משותפת לארז וליו"ר השלטון המקומי להתחיל משא ומתן מיידי על הסכם השכר החדש של עובדי ההוראה בחטיבה העליונה, זאת כדי להבטיח ששנת הלימודים תפתח כסדרה.

השר קיש מסר בתגובה: "מועד פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר הוא עוגן משמעותי עבור כלל מערכת החינוך ועבור כלל תלמידי ישראל. אני קורא לרן ארז, יו"ר ארגון המורים, ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס להצטרף אלינו היום ב16:00 במשרד החינוך למו"מ מואץ עד אשר יצא עשן לבן. עלינו לגלות אחריות כלפי ציבור התלמידים, ההורים, המנהלים והמורים כדי שנוכל לחתור כולנו יחד לפתרון מוסכם, לשביעות רצונם של כל הצדדים. זאת למען מאות אלפי תלמידים, הורים, מורים ומנהלים שזקוקים לוודאות וליציבות, שאנחנו במערכת החינוך מחויבים לספק להם".

השר סמוטריץ' הוסיף: "בעוד חודש ימים תיפתח שנת הלימודים. ממשלת ישראל עם הפנים קדימה ובמטרה אחת – להביא לפתיחה מוצלחת ומיטבית של שנת הלימודים. משרד האוצר, הגיעו לשורה של הסכמים עם ארגון המורים, הסגל הבכיר באקדמיה, ההסתדרות וגופים נוספים. כל זאת בהצלחה. במקצועיות רבה, בכבוד הדדי ומתוך הבנה משותפת שטובת תלמידות ותלמידי ישראל עומדים מול עינינו. כשר אוצר, יחד עם ידידי שר החינוך, אנו רוצים להגיע להסכם גם עם ארגון המורים העל יסודי".

"הצענו תכנית מקיפה שמשפרת באופן דרמטי את שכרם של צוותי ההוראה במערכת החינוך העל יסודית. התכנית שאנחנו מביאים תביא בהכרח לגיוס אנשי חינוך מצוינים, העצמת עמודי התווך בבתי הספר העל יסודיים והעצמת המנהלים והמנהלות. כך למשל, מורה מתחיל, עם תואר ראשון יקבל 10,000 ש"ח, מורה מתחיל עם תואר שני ירוויח 10,900. כמו כן, אנחנו מציעים להעביר את המנהלות והמנהלים לחוזים אישיים, מהלך שיוביל לתוספת של כ-5,000 ₪ לשכרם. אנחנו מביאים מודל חדש של תגמול גמיש בידי המנהלות והמנהלים בסכום ממוצע של כ-10,000 ש"ח בחודש לתמרוץ בעלי תפקידים ייעודיים בבתי הספר העל יסודיים וצעדים נוספים", טען.

לדבריו, "יש לנו יכולת לנהל מו"מ מואץ, מקצועי ואיכותי. עשינו זאת בחודשים האחרונים בהצלחה גדולה. מבלי לפרוץ את המסגרות ובהתנהלות התואמת את המדיניות הפיסקאלית שהצבנו לעצמנו, סגרנו הסכם לעשר שנים עם ההסתדרות הכללית, חתמנו על תקציב רב שנתי עם צה"ל, חתמנו על הסכם שכר לעובדי מכבי עם ההסתדרות הלאומית, חתמנו על הסכם שכר עם השוטרים, הבאנו להסכם על שכר הסגל הבכיר באקדמיה עם ארגוני הסגל הבכיר וכמובן, ההסכם של משרד האוצר עם ארגון המורים". 

עם זאת, מארגון המורים נמסר: "זה שנה וחצי שאנחנו מנהלים מו״מ בנפש חפצה ובידיים נקיות תוך עשיית מספר פשרות במו״מ כאשר משרדי האוצר והחינוך לא היו למעשה באמת ובתמים במו״מ ולא התקדמנו כלל. אם הם עכשיו חזרו בתשובה והגיעו למסקנה בצדקת טענותינו שמערכת החינוך העל יסודית במשבר ואפילו אפשר לומר בקריסה ושהמורים הם לא הבעיה אלא הפתרון, רק חתימה על הסכם קיבוצי מכובד תבטיח קיום מערכת חינוך טובה וראויה שתקדם את איכות החיים במדינה. אנו שמחים לשמוע את שרי החינוך והאוצר שמוכנים להתייחס ברצינות לטענותינו, אבל לאור המספרים שפורסמו בתקשורת על ידי השרים אנחנו מבינים שלא למדו כלום ולא שכחו כלום והם נשארים באותן עמדות שהיו לפני שנה". 

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי, אמר בתגובה על פניית שר החינוך ושר האוצר: "נוכח המשאבים והתקציבים המועברים בחודשים האחרונים לכל כך הרבה אפיקים, אין לנו ספק שימצא התקציב הראוי לשכרם של מחנכי דור העתיד, ולהנעת מערכת החינוך. אנו שמחים שלאחר חודשים ארוכים ופניות רבות מצידנו, נענתם וכינסתם ישיבת התנעה לחידוש המשא ומתן עם ארגון המורים העל-יסודיים.
כיוון שאנו רואים את הנושא בחשיבות עליונה ודחופה, נגיע לישיבה שנקבעה, במטרה להציל את מערכת החינוך".