שר החינוך יואב קיש מסר הלילה (חמישי) כי המשא ומתן על הסכם השכר עם המורים הופסק ללא הסכמות. עוד מסר כי מחר בשעות הבוקר ייפגש עם יו"ר ארגון המורים רן ארז לפגישה מכרעת.

הערכה: המו"מ בין המורים לאוצר יידחק לדקה ה־90
"רן ארז, סבתא ביקשה שאטוס לפולין": מחאת התלמידים נגד השביתה

 יו"ר הנהגת הורים ארצית, מירום שיף, שוחח הבוקר עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM והתייחס לדברים: "24 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים וילדי התיכון במדינת ישראל לא הולכים מחר ללמוד. בושה וחרפה. כמו בכל שנה, הכול יכול להשתנות. היום יש פגישה בין שר החינוך לרן ארז, הלוואי שהם יגשרו על פערים, אני לא מניח כי צריכים את האוצר כדי לסגור הסכם".

"אולי הם יגיעו להבנות, הכול יכול לקרות. אבל עצם העובדה שהגענו לנקודה הזו וראש הממשלה שמבין את גודל המשבר לא נכנס לתמונה, לא קורא אליו את השרים ואת רן ארז ואומר להם 'אני דורש ממכם ששנת הלימודים תפתח', זה אסון. התעלמות מתלמידי ותלמידות ישראל בתיכונים. זה לשלוח אותם לשוטט ברחובות, שיש לזה השלכות ארוכות טווח. פשוט חוסר אכפתיות", טען.

לדבריו, "מו"מ הוא לא רק הכסף שכולם מקבלים אלא מי, על מה, לכמה זמן ההסכם. יש שם המון פרטים בתוך הסכם כזה. אי אפשר לבוא ולומר שההסכם נגמר כשנתנו את ההצעה. צריכים להבין, אנחנו מדברים על סכסוך שכר של שנה וחצי. אם היו מתחילים בזמן לא היינו מגיעים לנקודה".

"אני חושב שלמורים מגיע שכר, אין בעניין הזה ספק. אני לא חושב שמישהו חושב שלא מגיעה למורים תוספת שכר ראויה. שכר הוא מרכיב חשוב, הוא לא היחידי. יש הרבה מעבר לזה, אבל אי אפשר לא לתת שכר למורים. זה בסיסי, נתינת השכר. עם כל מה שרן ארז מבקש, אני לא מסכים עם כל פרט, אבל זה לא משנה כרגע. יש איך ועל מה להתווכח, ואני בטוח שאפשר להגיע להבנות. זה עניין של רצון טוב, שראש הממשלה ייכנס לחדר תוך שעות העניין גמור", הוסיף.

בסיום העריך כי הנזק שיכול להיגרם לילדים הוא אדיר. "ילד שימשיך להסתובב ברחובות, מה יעשו הילדים? ימשיכו שהם מבלים בלילה וביום ישנים? מי רואה מה הם עושים? זה הדור שספג קורונה שלוש שנים. אתמול היינו בהפגנה מול משרד החינוך, אמרו שם ילדים 'כבר 4 שנים אין לי שנה שנפתחת נורמלי'. איך באמת לא אכפת לראש הממשלה? אנחנו מצפים ממנו. התלמידים והתלמידות האלה הם אלו שילכו לצבא שנה הבאה, צריך לזכור את זה. הגיע הזמן שיטפל בדבר זה, זה הסיכוי היחיד", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm