התלמידים ברחבי הארץ יחזרו מחר (ראשון) ללימודים, כאשר חלק מהערים ילמדו מרחוק - וחלק במוסדות החינוך, כך שמומלץ לכל אחד לבדוק באתר פיקוד העורף מהי ההחלטה לגבי העיר שלו. האזורים בהם לא יתקיימו לימודים פרונטליים הם עוטף עזה, מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, השפלה, דן, קו העימות, גולן צפון וחלק מיישובי גולן דרום.

בנוסף, ישנן ערים רבות בהן תתקיים פעילות חינוכית במקום ממנו ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. מדובר באזורים: יהודה ושומרון, שרון, ירקון, שפלת יהודה, ירושלים, חלק מיישובי ים המלח ובקעה. בנוסף, גם בקעת בית שאן, העמקים, ואדי ערה, מנשה, הכרמל המפרץ, מרכז הגליל, גליל תחתון וחלק מיישובי גולן דרום.

אזורים בהם יתקיימו לימודים פרונטליים יחלו רק ממחר במוסדות החינוך, בין היתר באילת, ערבה, דרום הנגב וחלק מיישובי ים המלח, בהתאם למדיניות והגבלות בפרסומי פיקוד העורף ולהנחיות משרד החינוך.

המשמעות היא כי בתי הספר והגנים בהם תתקיים למידה מרחוק, יעברו למתכונת של למידה סדירה ורציפה, באמצעות מערכי שיעור המותאמים הן לאפשרות של למידה מרחוק והן לאפשרות של למידה פיזית בבתי הספר. במשרד החינוך העבירו למוסדות החינוך דגשים לשגרת למידה פיזית בחרום. בין היתר יש לבצע סריקות במוסד החינוכי לפני הגעת התלמידים, לוודא שהמרחבים מוגנים מוכנים ולבדוק יכולות למידה בזמן הגעה למרחב המוגן.

במקביל, הבגרויות יידחו בחודש לפחות. במשרד החינוך הדגישו כי "הלמידה תתמקד בראש ובראשונה בהיבטים רגשיים וחברתיים כדי לחזק את החוסן, ובתכני לימוד המותאמים למצב. החזרה לשגרת למידה בחירום הכרחית לחיזוק החוסן הלאומי, וחיונית לציבור התלמידים, הזקוקים למסגרת, לדמות חינוכית משמעותית ותומכת ולמפגש עם חבריהם לכיתה גם אם המפגש הוא דיגיטלי".

שר החינוך יואב קיש מסר כי "נערכים להמשך האתגרים, כאשר הדבר הראשון זה בטיחות וביטחון מעל הכל. נכון שאנחנו עושים הכל בתיאום עם פקע"ר, אבל גם הם אנחנו הולכים לכיוון של שמירה על ביטחון ובטיחות של התלמידים. החזרה תהיה מדורגת בכפוף למוגנות וצוותי החינוך ופניות של הורים מורים תלמידים וצוותים. שגרת החירום שרוצים להיכנס אליה היא חלק מהחוסן הלאומי שלנו, יעד שאנחנו מנסים להשיג תחת המגבלות".

במקביל, מועצת התלמידים והנוער הארצית בקשר ישיר ורציף מול כלל הגורמים הרלוונטים במשרד החינוך.  יושבת ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי: "אני שולחת תנחומים למשפחות השכולות שאיבדו את היקר להם מכל באסון הנוראי שפקד אותנו, אני שולחת חיזוק למשפחות הנעדרים ומתפללת לחזרה בשלום של כולם. לבנו איתכם. אנחנו נמצאים כרגע בשגרת מלחמה, שמשפיעה על כולנו, ההורים והמשפחות שלנו מגויסות למילואים, החברים שלנו נמצאים שם בצבא, אנחנו דורשים מבתי הספר להתחשב במצב ולהבין כי החזרה חייבת להיות הדרגתית ושכרגע חייבים להתמקד בהחזרת החוסן הנפשי לתלמידי ישראל״.

בתוך כך, ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע בשבוע שעבר כי פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחית פעם נוספת, וכעת מתוכננת ל-5 בנובמבר. מדובר בפעם השניה בה נדחית פתיחת שנת הלימודים האקדמית בעקבות המלחמה. מטעם ועד ראשי האוניברסיטאות נמסר אז כי "סטודנטים, סטודנטיות וחברי סגל רבים גויסו למילואים, ואנו נושאים תפילה כי ישובו בשלום במהרה".