המתח בקמפוסים ברחבי הארץ בעקבות המלחמה הנוכחית מסרב לדעוך: סטודנטים מתא חד"ש קיימו בשעות האחרונות הפגנה בשטחי האוניברסיטה העברית בירושלים. תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות על ידי "כאן חדשות" עורר זעם רב ברחבי האינטרנט.

בכרזות, התייחסו המפגינים למתקפה בעזה והניפו דגלי אש"ף תוך שהם קוראים קריאות "ברוח, בדם, נפדה את אלאקצא", ו"אין פתרון מלבד הוצאת הכובש". על פי המארגנים, צוין כי מדובר במחאה "נגד ההשמדה והטבח המתמשך בעם הפלסטיני". במקביל, הפגנה נוספת של תנועת "אם תרצו" התקיימה מול המפגן של תא חד"ש, שם הסטודנטים הניפו דגלי ישראל תוך קריאות "עם ישראל חי" ושרו את המנון "התקווה".

צפו בתיעוד:

רס"ן במיל' שי רוזנגרטן, סיו"ר אם תרצו: "התיעודים מהאוניברסיטה העברית מזעזעים. הנהלת האוניברסיטה חייבת להכניס את המשטרה לקמפוס ולעצור את הסטודנטים המסיתים! בניגוד להנהלת אונ' ת"א, האוניברסיטה העברית לא מנעה את קיום האירוע".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, בתגובה להפגנה שמתרחשת כעת באוניברסיטה העברית: ״לא יעלה על הדעת שהאוניברסיטה העברית מאפשרת הפגנה ביזיונית של תומכי טרור, שמניפים דגלי פלסטין בלב שטח האוניברסיטה בשעה שחיילנו הגיבורים נלחמים בשדה הקרב. אני קורא לראשי האוניברסיטה להשעות לאלתר את כל המוחים, ובמידה ותבחר שלא לנקוט מולם בצעדים, נפעל בכנסת בכל הצעדים העומדים לרשותנו על מנת לעכב להם את כל התקציבים".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "לאחר פגישה עם נשיא האוניברסיטה החליטו תאי הסטודנטים שיזמו את עצרת המחאה בקמפוס לקבל את עמדת הנשיא ולבטל את העצרת שנקבעה להיום. הנשיא הדגיש בפני הסטודנטים כי מדובר בעצרת שלא קיבלה אישור כדין וכי בעקבותיה עלולים להתרחש אירועים בעלי סיכון גבוה לבאי הקמפוס".

מיו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, נמסר: ״מה שאנחנו רואים באוניברסיטה העברית זו הפקרות בלתי נתפסת. אין מנוס מקידום חקיקה שתעגן את הטיפול והסנקציות במסיתים לטרור ואנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים ובראש ובראשונה מחברי הכנסת להצטרף למאבק שלנו נגד הטרור באקדמיה״.

ממעריב פנו להנהלת האוניברסיטה העברית, אך טרם התקבלה תגובה בנושא.