עיריית ירושלים קיימה בשבוע שעבר את טקס "אוסקר החינוך הירושלמי" זו השנה השישית. מדובר בפרס המוקיר יוזמות חינוכיות וחברתיות מקוריות ויצירתיות, וכן אנשי ונשות חינוך ועובדי המעטפת במוסדות החינוך, אשר הצטיינו באופן יוצא דופן בתפקידם. השנה הוענק באירוע גם פרס מפעל חיים לזכרו של יוסי הרשקוביץ, מנהל בית ספר אורט "פלך" לבנים בירושלים, שנפל במלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה בחודש נובמבר. הפרס הוענק למשפחתו על ידי ראש העיר משה ליאון.

יוסי התגורר בישוב גבעות שבגוש עציון, בן 44, נשוי ואב לחמישה ילדים, היה דמות אהובה ומחנך נערץ. כשנבחר לנהל את בית הספר אמר ששאיפתו היא להוסיף רק טוב למען תיקון העולם. ערכיו היו אהבת הזולת ואהבת ארץ ישראל. יוסי ראה כל תלמיד כיהלום, תמיד התחיל את היום בחיוך וניהל שיח אישי עם כל ילד. התלמידים מספרים שיוסי מילא אותם בהשראה, אחדות וחיבור. הוא היה חלק מיחידת מילואים מובחרת ומיד כשפרצה המלחמה התגייס. יוסי נפל בקרב ב-10.11 האחרון עם עוד שלושה מחבריו הלוחמים מגדוד 697 בחטיבה 551 מפיצוץ מטען חבלה בפיר ממולכד ליד מסגד במהלך הקרבות בעזה. 

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אומר: "הטקס הוא אחת הדרכים של מערכת החינוך שלנו לומר תודה מכל הלב לנשות ואנשי החינוך המדהימים בעירנו. יוסי היה מנהל נערץ ואיש חינוך משכמו ומעלה, שחירף את נפשו למען המולדת ונפל בקרב במלחמת חרבות ברזל. במיוחד בשנה מאתגרת זו, כולנו מלאי תודה לצוותי החינוך בעיר המלווים את ילדי וילדות העיר מדי יום במגוון תחומים".