האקדמית גורדון לחינוך, מודיעה בגאווה על זכייה נוספת במכרז בינלאומי של UNICEF לבניית אסטרטגיה לקידום הכשרת מורים ופיתוח מקצועי במדינת זמביה, לצד אוניברסיטת זמביה, שותפתה המקומית. נוסף על פרויקט זה, המכללה הישראלית הגיעה לסיכום עם אוניברסיטת זמביה על הקמת "המרכז האפריקאי לחדשנות בחינוך". המרכז ישרת את יבשת אפריקה כולה, ויספק טכנולוגיות למידה, הכשרות מורים והכשרת להוראה בשיטות פדגוגיות חדשניות עבור מורים ומחנכים בכל מדינות אפריקה. 

הזכייה במכרז מהווה פריצת דרך של ממש, שכן זוהי הפעם הראשונה שמוסד אקדמי ישראלי זוכה במכרז של UNICEF ביבשת אפריקה. זכייה זו מצטרפת לשתי זכיות קודמות של האקדמית גורדון במכרזים של הבנק העולמי ויוניס"ף לקידום מערכות החינוך בארמניה ובגיאורגיה, שגם בהן היתה למוסד האקדמי הישראלי הראשון שזוכה במכרזים מעין אלו. 

המוניטין החיובי שרכשה מכללת גורדון בעקבות הצלחתה בביצוע המכרזים הקודמים היה מרכיב מכריע בזכייה הנוכחית, שכן הפעם התמודדו במכרז 14 גופים בין-לאומיים גדולים נוספים והמכללה הישראלית נבחרה על ידי ועדה בינלאומית בלתי תלויה שקבעה כי הצעתה היתה המקצועית והכלכלית ביותר מבין כלל ההצעות שהוגשו. 

במסגרת הפרויקט, שזכה במכרז של קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים- UNICEF, תספק האקדמית גורדון יחד עם אוניברסיטת זמביה סיוע למשרד החינוך הזמבי בפיתוח תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח להכשרת מורים ולפיתוח מקצועי, כולל הטמעה של טכנולוגיות החינוך המתקדמות שמציעה המכללה הישראלית.

"זוהי הזדמנות מיוחדת עבורנו לתרום לקידום החינוך באפריקה ולחלוק את הידע והניסיון שלנו בתחום הכשרת המורים," אמר ד"ר אלי וינוקור, סגן נשיא גורדון ומנהל המחלקה הבין-לאומית. "אנו שמחים לשתף פעולה עם אוניברסיטת זמביה, מוסד אקדמי מוביל, ולעבוד יחדיו למען שיפור איכות החינוך עבור ילדי זמביה".

הפרויקט יתמקד בפיתוח תוכניות הכשרה חדשניות, יישום טכנולוגיות חדשניות בהוראה ולמידה, וחיזוק שיתוף הפעולה בין מורים. צוות מומחים מהאקדמית גורדון ומאוניברסיטת זמביה יעבוד יחד על פיתוח תוכניות הלימודים, הכשרת מורים ופיתוח מקצועי, וכן על ניטור והערכת התקדמות הפרויקט.

"אנו מאמינים ששיתוף פעולה זה יביא לשינויים משמעותיים בהכשרת המורים ובפיתוח המקצועי שלהם בזמביה," הוסיף וינוקור, "אנו מצפים לעבוד יחד עם שותפינו באוניברסיטת זמביה ועם משרד החינוך של המדינה כדי להבטיח שכל ילד בזמביה יזכה לחינוך איכותי ומותאם למאה ה-21. כמו כן, הזכייה במרכז, מבטאת את ההערכה הרבה לה זוכה האקדמית גורדון מהגופים המובילים בעולם בתחום החינוך והיא מהווה תעודת כבוד למכללה ולמדינה ככלל. תודתי נתונה לפרופ' רונדה סופר ולגב' שאדיה סאבית' שהובילו את כתיבת המכרז ומובילות כעת את הפרויקט".