שר החינוך יואב קיש נפגש היום (שלישי) עם ראשי רשויות קו עימות במועצה אזורית מטה אשר בצפון הארץ, ושוחח עמם בנוגע לתחילת שנת הלימודים הקרובה, זאת בצל המלחמה המתמשכת. 

"לצערי שנת הלימודים תשפ"ה תפתח השנה בצפון במתווה עורפי, לאור המורכבות הביטחוניות באזור", ציין קיש. עוד הוסיף כי "מדובר החלטה מצערת שנכפת עלינו ומתקבלת בלב כבד. אני שב וקורא לראש הממשלה ולראשי מערכת הביטחון לפעול עכשיו ובעוצמה נגד מדינת לבנון - אין מנוס מהחלטה על מלחמה עצימה מול לבנון למען החזרת השקט והיציבות לתושבי הצפון ולמען עתידה של מדינת ישראל".

רוני מאנה בציוץ בלתי נתפס על נועה ארגמני: "הייתי מעדיף שתישאר בשבי"
צביקה יחזקאלי: "חמאס על הברכיים ומוכן לקבל כל הסכם"

מוקדם יותר היום, ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, התראיינה ב-103FM, והתייחסה גם היא לסוגיה. "נערכים לפינוי של שנה שלמה. אם היה ותושבי הצפון יחזרו כתוצאה מהסכם או לאחר מלחמה, אחרי החגים, בדצמבר, לא משנה- יש לנו תוכנית מגירה שאומרת מה אנחנו עושים במקרה שנדרש שיפוץ בתי הספר שניזוקו", אמרה. 

למי יכולים לפנות ההורים חסרי האונים?
"כל הורה שפונה אליחנו מקבל מענים, אנחנו גם עושים זומים קבועים עם הרשויות המקומיות, יש לנו אנשי קשר בתוך המלונות, המפעילים את פעילויות הקיץ ויישארו שם בראשון לספטמבר והם הכתובת להורים, לכל הורה", הוסיפה: "גם אם הוא נמצא באילת".

יו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס, הגיב: ״צר לי מאוד לשמוע שמערכת החינוך לא תיפתח כסדרה בצפון - על אף שזה היה צפוי. כאשר ירי הטילים נמשך ואין הכרעה צבאית או הסכם מדיני - אי אפשר להחזיר את החיים לשגרה. צריך להבין: 25% מתושבי הצפון לא רשמו את ילדיהם לבתי הספר בצפון בשנת הלימודים הבאה. המשמעות היא שחלקם הגדול גם לא ישוב לגור בצפון וזה אסון לחבל ארץ שלם". 

ביבס הוסיף: "אם לא תהיה הכרעה בקרוב - המספרים הללו רק יגדלו. המדינה חייבת להתעורר, לקבל החלטות קשות ולהשיב את הביטחון באמצעות כוח או דיפלומטיה. המצב הנוכחי הורס את מה שנבנה כאן במשך עשרות שנים. הגיע זמן הכרעה!״.