בצל סוגיית פתיחת שנת הלימודים באזור הצפון לצד המתיחות הביטחונית, התראיין הבוקר (רביעי) שר החינוך יואב קיש, בתכנית ב-103FM וניסה לענות על האתגרים הצפויים במערכת החינוך: "בכל הארץ תיפתח השנה, גם בצפון וגם בדרום. להערכתי תהיה שביתה של ארגון המורים".

גינה טיפולית, תוכנית "אחים מקשיבים": היוזמות שנועדו להקל על הילדים בשנת הלימודים
אזעקה מוקלטת הופעלה בישיבה עם שר החינוך: "כמעט עשיתם במכנסיים" | בלעדי

"אני עושה מה שנכון להורים ולרשויות. באתי לראות איפה יש בעיות, וטיפלנו בהן מאז. אמרתי ביום שני – לא נאפשר לאף ילד להגיע למקום מסוכן. זה לא יקרה. במקרה הזה נלך ללמידה מרחוק".

על ההתאמות וההיערכויות לאור המצב אמר כי "איפה שחשבנו שבית הספר לא מהווה מקום מספיק מוגן, ניתן מענה ללמידה יישובית. אנחנו מתואמים עם פיקוד העורף ופיקוד הצפון. משרד החינוך קיבל יותר מרבע מיליארד שקלים. בנה שלושה עשר אתרים חדשים של בתי ספר עורפיים. אני עושה הכול כדי לאפשר למידה פיזית לכל ילד וילדה. כל הסכום ממומש ומבוצע".

לאחר מכן המשיך: "פתחנו את שנת הלימודים הקודמת במתווה מסודר כולל חוזים אישיים ומסגרת תקציבית". על רן ארז, יו"ר ארגון המורים ומחאתו על העלאת השכר במקצוע, ציין: "הוא התחייב לכך וקיבל מסגרת תקציבית מאוד יפה. אני רוצה שהמורים יקבלו שכר טוב ככל האפשר. הוא קיבל את מה שרצה, החליט שלא מתאים לו, והתחיל משא ומתן מחדש".

"מה אמרתי? שמתי מתווה מאזן. כל הנושאים על השולחן במקום מסוים. הלכתי עם רן. שמרתי על כל שקל שהובטח למורים עם כל המצב הקשה הכלכלי. אמרתי שניקח את המתווה שהסתדרות המורים הסכימה לו - ניקח 6% כחוזים אישיים. הוא טוען שיש משהו שפוגע ביחסי העבודה – ההפך. זה קיים בכל משרדי הממשלה, זה פשוט מצחיק".

ח''כ יואב קיש, רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת,מרים אלסטר פלאש 90)
ח''כ יואב קיש, רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת,מרים אלסטר פלאש 90)


"הוא רוצה שביתה, וכל שקל שעכשיו נלחמתי ואמרתי שמה שהובטח למורים יינתן. בעיני זה חוסר אחריות מדרגה ראשונה. כסף שהמורים צריכים לקבל פשוט ירדו בגלל השביתה. הוא פוגע במורים במו ידיו. רן ארז הוא אותו רז ארז, ומלחמות לא משנות לו. הוא פשוט רוצה לשבות, ולזה אין לי מענה".

על ההסכם להעלאת השכר קיש סיפר: "את ההסכם הבאתי עם רן והאוצר בשבוע אינטנסיבי לפני תחילת השנה. בחודשיים האחרונים, כשהוא נוסע ליוון לחופשה, אני יושב בישיבות כולל אתמול. רן לא השתנה, הוא לא מבין שהוא פוגע במורים, והוא מוביל אותנו לשביתה. כשאני דיברתי על פרסום הציונים, 95% מהמורים הזינו אותם בניגוד למאבק האישי שלו". 

"התוצאה הסופית – שביתה. עשיתי הכל כדי לא להגיע למקום הזה. אני אבוא בביקורת על עצמי – האם עשיתי כל מה שאני יכול? אבל אם הצד השני לא מוכן להגיע לשלום, אז לא תגיע לשום הסכם".

על האמירה שיוחסה אתמול לראש הממשלה מול משפחות החטופים, התייחס ואמר: "אני מודה בכנות שלא העמקתי. אני יודע שהוא שלוש שעות ישב איתם בשיחה פתוחה לב אל לב, וזה מאוד חשוב שזה נעשה. יכול להיות שנאמרו דברים שהיו צריכים להיאמר אחרת. אני לא נוהג להתייחס להדלפות מכל מיני אירועים. חשוב מאוד שהוא עשה את השיחה הזאת".

על עסקת חטופים מסר: "אני אומר בלב שלם: אנחנו עושים כדי להחזיר את החטופים בכל דרך אפשרית. עם כל הכבוד לבן גביר, אם לא מתאים לו – כשתבוא הצעה שיתפטר. פורטו הקווים האדומים שלנו, והמסר המרכזי שאנחנו לא נסכים אליו הוא שחמאס ישלוט בעזה ביום שאחרי".