האוניברסיטה העברית הודיעה היום (רביעי) כי פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן לא תעבוד יותר בכותליה, לאחר שהכחישה את טבח ה-7 באוקטובר. 

רגע לפני ה־1 בספטמבר: תושבי העוטף מספרים על האתגרים | כתבה אחרונה בסדרה
למרות המתיחות הביטחונית: שנת הלימודים בגליל העליון תפתח כסדרה

כזכור, קיבורקיאן חוללה סערה בקרב רבים כאשר בריאיון לפודקאסט שיתפה כיצד הישראלים מפחדים כשעוברים לידה בזמן שהיא משוחחת בערבית בטלפון. "הם צריכים להיות מפוחדים והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים", אמרה והוסיפה כי "הם לא יכולים לקחת בעלות על האדמה שלי, הם לא יכולים להזיז את האנשים שלי, הם לא יכולים להרוג ולא להיות מפוחדים. אז כדאי להם להיות מפוחדים".

בהמשך אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות. היא לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. רק בביטול הציונות אנחנו יכולים להמשיך". שלהוב-קיבורקיאן מתחה ביקורת על המדינה ואמרה: "הם ישתמשו בכל שקר - הם התחילו בתינוקות, הם המשיכו באונס, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים, הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: צילום מסך)
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: צילום מסך)

פרישתה של קיבורקיאן היום מגיעה לאחר שהושעתה למספר ימים בודדים, והוגשה נגדה תלונה במשטרה מטעם ארגון "בצלמו", שהביאה למעצה וחקירתה במשטרה. פרופ' קיבורקיאן בתגובה הוציאה הודעה שהיא מאמינה בנשים והוחזרה לעבודתה, אך לאחר מכן נוספו עליה לחצים לפרוש. 

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו" מסר: "אנחנו מברכים על עזיבת הפרופסור המסיתה. כפי שהבטחנו כל מסית לא משנה מה תפקידו ומעמדו בסוף יעזוב את תפקידו באקדמיה. אנחנו מברכים את האוניברסיטה שביקשה ממנה  שהיא לא תמשיך ללמד שם. יחד עם זאת אנחנו ביחד עם סטודנטים נוספים נגיש מחדש את התלונה ונדאג שהיא תעלה לוועדת משמעת וגם יישללו ממנה כל כספי הפיצויים".

"מי שפוגע בחיילי צה"ל ומסית נגדם מי שפוגע בסטודנטים באוניברסיטה לא אמור ללמד באקדמיה בישראל. אני רוצה להודות לח"כ קטי שיטרית וליו"ר וועדת החינוך ח"כ יוסי טייב על עזרתם במאבק".

ח״כ אלמוג כהן הוסיף: "אני מברך על פרישתה של עוכרת ישראל פרופ׳ נדירה שלהוב אשר הכחישה את טבח ה-7 לאוקטובר ואף הוציאה דיבת חיילינו הקדושים ביניהם אלפי הסטודנטים המצויינים שלנו ברחבי העולם. ארדוף עד חורמה כל מי שיעז להוציא דיבת חיילי צה״ל ומדינת ישראל".