ארגון המורים החליט כי בשל המצב הביטחוני, גם במקרה של שביתה בתחילת שנת הלימודים הקרובה, היא לא תתקיים במספר יישובים. היישובים כוללים את מרחבים, אופקים, נתיבות, עין הבשור, שער הנגב, שדרות, מג׳דל שמס, כברי, גליל מערבי ונופי גולן.

מוקדם יותר היום (שישי) יואב קיש, שר החינוך, זימן מספר בכירים לישיבה שתתקיים ביום שבת הקרוב, בניסיון אחרון למנוע שביתה בתחילת שנת הלימודים. ארז זימן את חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, רן ארז, יו"ר ארגון המורים ואפי מלכין, הממונה על השכר באוצר. 

דרמה בקבינט: "נתניהו הכין לגלנט מארב בנוגע לציר פילדלפי"
בלב מעוז הטרור: צפו בחיסול בכיר החמאס בג'נין | ממצלמת קסדות הלוחמים

רן ארז: "אנחנו עדיין נמצאים במשרדי הארגון על מנת להתכונן לשביתה ביום ראשון. ב-1 בספטמבר לא פותחים את שנת הלימודים. שום דבר לא יוכל לעצור את השביתה. מישהו חושב שהפוליטיקאים האלה בלילה, במוצ"ש יפתרו את הבעיות? לכן אנחנו נשבות. אנחנו נאבקים נגד הפיכת המורים לעובדי קבלן ללא ביטחון תעסוקתי. אנחנו רוצים תוספת שכר משמעותית לציבור המורים העל-יסודיים".

רן ארז. קרדיט: רן ארז (צילום :רן ארז)

קיש עצמו מסר כי "אחרי כל המאמצים, עדיין אין לנו אפשרות להשלים עם שביתה בעת מלחמה. זו האחריות הלאומית של כולנו". אמש, פרסם יו"ר ארגון המורים הודעה שבה הודיע על השביתה. 

"בשל סירובו העיקש של משרד האוצר לחתום עמנו על הסכם קיבוצי בדבר תוספת שכר ותנאי עבודה לציבור המורים, לפניכם הודעתנו: הנהלת ארגון המורים החליטה להשבית את תחילת שנת הלימודים תשפ״ה (1.9.24) בחטיבות העליונות, כולל כיתות י״ג-י״ד בכל מערכת החינוך", כך כתב ארז בתחילת ההודעה שהוציא", נכתב. 

עוד הוסיף: "אני קורא לכם לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר המנסה בכל מחיר לשבור את העבודה המאורגנת, להפריט את מערכת החינוך ולהחתים מורים על חוזים אישיים ובכך להפוך אותם לעובדי קבלן. נמשיך במאבק כל עוד יהיה בכך צורך. נדאג ונתמוך בציבור המורים והמנהלים במשך המאבק הזה".

שר החינוך, יואב קיש: "אחרי כל המאמצים עדיין אין לנו אפשרות להשלים עם שביתה בעת מלחמה. זו האחריות הלאומית של כולנו".