ראש עיריית נשר, רועי לוי, שלח הבוקר (רביעי) מכתב חריף למשרד החינוך בדרישה לפטר לאלתר מורה מחטיבת הביניים בעיר, בעקבות התבטאויותיו נגד השירות בצה"ל. במהלך היממה האחרונה הופצו ברשתות החברתיות סרטונים בהם נראה עופר שור, מורה בחטיבת הביניים בנשר, כשהוא מצהיר על סירובו לשרת בשטחי יהודה ושומרון וקורא לצעירים לא להתגייס לצה"ל. בתגובה לכך, הבוקר פנה ראש העיר למשרד החינוך בדרישה חד-משמעית להדחתו של המורה מתפקידו במערכת החינוך.

לוי כתב במכתבו: "במצב בו אנו כחברה מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, יש חשיבות עליונה לחיזוק ערכי הגיוס לצה"ל מתוך מחויבות והבנה שהשירות הצבאי הוא נדבך מרכזי בבניית החברה הישראלית ובשמירה על ביטחונה. כאשר מורה מתבטא בצורה כזו, הוא פוגע ישירות בתהליך החינוכי ומעביר מסר שגוי ופסול לדור הצעיר״. 

נתניהו יטאטא אחרי סמוטריץ'? "אין ברירה - רה"מ יצטרך להיכנס לעובי הקורה"
"אולי טעות חייו": ההימור של נתניהו עלול להתפוצץ לו בפרצוף | האזינו

לוי הוסיף: "הדברים שנאמרו לא רק מערערים את האמון של תלמידינו במערכת הביטחון, אלא גם מסכנים את החינוך לאהבת המולדת ואת נכונותם לקחת חלק בשירות הצבאי. לאור האמור, אני דורש ממשרד החינוך לפעול מיידית להדחת המורה מתפקידו. עיריית נשר תמשיך לפעול לחיזוק ערכי השירות הצבאי והמחויבות הלאומית בקרב תלמידינו״. 

עוד אמר לוי כי ״סרבנות וסרבנים לא יכולים להיות חלק מקהילת החינוך של העיר נשר. פניתי למנכ"ל משרד החינוך בדרישה לפטר מורה בחטיבת הביניים שקרא בסרטון לסרבנות גיוס לצה"ל. אנחנו מחנכים לאהבת הארץ, קבלת האחר, שיוויון ופלורליזם. אולם, למגוון הדעות יש גבול, קריאה לסרבנות היא גבול אדום!״, הצהיר. 

אותו מורה, עופר שור, תושב חיפה ומורה בחטיבת הביניים בנשר, התפרסם בתקופה האחרונה ברשתות החברתיות לאחר שהעלה הוא בעצמו קריאה לסרבנות, התבטא כנגד לוחמי צה”ל בעזה ובכלל על מדינת ישראל. בסרטון שפרסם, עמד המורה על סירובו לשרת בשטחי יהודה ושומרון וקורא לצעירים לא להתגייס לצה”ל. בעקבות הסרטונים של אותו מורה ברשתות, תלמיד חטיבת הביניים בנשר, אשר אחיו משרת בצבא, התעמת עם אותו מורה מול התלמידים כשהוא עטוף בדגל ישראל וגרם למורה לנטוש את הכיתה.

בסרטון שהעלה לרשת החברתית X כתב: "שלום, שמי עופר שור ושירתתי כקצין חי״ר בסדיר ובמילואים. בשנת 2002 חתמתי על העצומה של תנועת אומץ לסרב לשרת בשטחים, ושוחררתי משירות מילואים. בסרטון זה אני מסביר מדוע סירבתי אז, ומדוע הייתי מסרב גם היום".