על רקע איומי יו"ר ארגון המורים רן ארז שהשביתה תימשך חודשים ארוכים, שר החינוך יואב קיש קיים אתמול (שלישי) תדרוך מיוחד שבו ניסה להפריך את הטענות של ארז והתריע שסיכומי הצלחת המשא ומתן נמוך.

"כיו"ר ארגון המורים רן ארז אומר שיש אולי 'חודשיים שביתה' זו התבטאות אומללה. הוא מנותק לחלוטין והוא לא מבין אתה מצב של מערכת החינוך ושל המורים", אמר, "הוויכוח מולו הוא לא על תקציבים אלא על רק האגו של רן ארז. סוגיית 'החוזים האישיים' זה לא מה שמפריע לרן ארז ולצערי הוא נתלה בזה בצורה מיותרת. אם רן ארז יוביל אותם לשביתה פראית, המורים ייפגעו. זה שהם והתלמידים נפגעים זה לא מעניין אותו".

יו"ר ארגון המורים נגד קיש: "האם ההתנהגות שלך נובעת ממיזוגניה או מגסות רוח"

הפגנת התלמידים נגד השביתה המתכוננת במערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת התלמידים נגד השביתה המתכוננת במערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)

הוא טען כי המורים מבינים שהם נפגעים ולכן הם שולחים לו הודעות מחשש למשכורות: "כי קרן השביתה לא מספיקה ולא יהיה כסף לשלם למורים - וכל זה בזמן מלחמה. המו"מ תקוע כי רן ארז מתעקש והוא החליט ללכת אחורה. הוא חזר בו מכל ההסכמות והוא לוקח אותנו לשביתה ארוכה וזה מטריד אותי. לא אכפת לו מזה שלא יהיו משכורות למורים ערב החגים".

קיש מתאר שהמגעים לא מתקדמים: "היום לא התקיים משא ומתן בין הצדדים ואפילו לא נקבע עוד פעם בקרוב. אני חושש באמת שזה יהיה ארוך". עוד הוא הוסיף שראש הממשלה נתניהו מעודכן באופן ישיר על ידו ומגבה אותו.

לשאלת "מעריב" ענה שר החינוך קיש האם נכון ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' מערים קשיים: "הבעיה שרן ארז מעלה את נושא החוזים וזה לא קשור לתקציב. אבל כן, יהיה לי קשה להילחם על עוד תקציבים מול משרד האוצר עם כזו התנהגות של ארגון המורים. אני לא אוותר אבל זה יהיה יותר מורכב".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)