הסערה במערכת החינוך ממשיכה להתעצם, כאשר יותר מחצי מיליון תלמידים נמצאים בחופשה כפויה במקום לפתוח את שנת הלימודים. בזמן שהתלמידים מושבתים, נציגי ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך ממשיכים בוויכוחים ובמשא ומתן שטרם הניב תוצאות משמעותיות.

שר החינוך יואב קיש תקף הערב (שבת) את דבריו של יו"ר ארגון המורים רן ארז בריאיון לחדשות 13, שבו כינה את המורים שלא שובתים "פרזיטים וגיס חמישי". בתגובה חריפה, פרסם קיש הודעה בה גינה את דבריו של ארז: "'פרזיטים' ו'גייס חמישי' - ככה בחר רן ארז לכנות היום נתח הולך וגדל של מורים ומורות שלא מוכנים לנטוש את תלמידיהם בשעת מלחמה". קיש הוסיף: "המורים שלנו הם לא 'פרזיטים' ולא 'גייס חמישי' – הם גיבורים שנתנו ונותנים הכול בשביל התלמידים שלהם". 

סמוטריץ' וקיש גילו בדרך הקשה: אי אפשר לכופף את ידו של רן ארז | נסטלבאום
אף אחד לא מתחשב בקשיי התלמידים: שבוע לשביתת ארגון המורים - והסוף לא נראה באופק

למרות שהושגו הסכמות מסוימות, כגון תוספת שכר של 2,000 שקלים בחודש למורים והקצאת תקציבים נוספים לנושאים שונים, עדיין קיימות מחלוקות מהותיות. הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, מתנה את העלאת שכר המורים בשינויים מבניים במערכת החינוך, כולל העסקת מורים ומנהלים באמצעות חוזים אישיים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מתנגד בתוקף להצעה זו, בטענה שהיא תוביל להפרטת מערכת החינוך ולפגיעה בזכויות העובדים. לדבריו, מהלך כזה עלול ליצור תחרות לא בריאה בין בתי ספר ומורים, ולאפשר העסקת מורים ללא הכשרה פדגוגית מתאימה. המחלוקת סביב החוזים האישיים מהווה אבן נגף משמעותית במשא ומתן.