שורת ארגונים פנו בשבוע האחרון לארגון המורים העל־יסודיים והפצירו בו להחריג מהשביתה הממושכת בתיכונים את התלמידים עם המוגבלויות, למשל את כיתות התקשורת לבני נוער עם אוטיזם המשולבות בתיכונים המושבתים ושאינן חלק מהחרגות השביתה.

אין מורים? התלמידים ילמדו מצוותי מד"א איך להגיש עזרה ראשונה

דדי עטאס, מנכ"ל אלו"ט, שפנה להנהלת ארגון המורים, מסביר: "עבור אלפי תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, שביתה שעלולה להימשך עוד שבועות היא סוף העולם, אם לא גרוע מזה. בית הספר הוא עוגן קריטי עבורם ברמה הלימודית, וחשוב מכך ברמה הטיפולית, וחוסר הידיעה גורם להם לבלבול ולחרדה, שהשפעותיהם קשות מאוד ועלולות לדרדר את מצבם. הורי תלמידים אלה לא יכולים לצאת לעבודה ונאלצים לחפש פתרונות אחרים. אם ארגון המורים ימשיך להתעלם מקריאתנו, נמשיך ונשקול פנייה לערכאות משפטיות".

על מכתב התראה נוסף בנושא, שנשלח לראשי מרכז השלטון המקומי, חתומים 15 ארגונים התומכים בצעירים ואנשים עם מוגבלויות, ובהם אלו"ט, אקים, אילן, וכן עמותת "'קשר – הבית של המשפחות המיוחדות", שהמנכ"ל שלה דמיאן קלמן יזם את הפנייה ומסביר: "במצב שבו הכיתות המיוחדות אינן מוחרגות, וגם לא ניתן מענה פרטני לתלמידים, שחלק ניכר מהם מיוחדים, נותרים לא רק ללא מסגרת חינוכית־חברתית, אלא גם ללא רצף טיפולי חיוני. רבים מבין הוריהם חסרי אונים, אינם מסוגלים לעבוד ולא מקבלים כל תמיכה או פתרון חלופי".