מי שציפה לאווירה חגיגית ומרגשת בפתיחת שנת הלימודים בבתי ספר תיכוניים – התאכזב. הודעת ארגון המורים העל-יסודיים אמש סמוך לחצות על הפסקת השביתה, אך המשך העיצומים הותיר תלמידים רבים בבתים. חלקם שמעו רק בבוקר על קץ השביתה ורבים גם נענו לקריאת מועצת התלמידים הארצית שלא לשוב לבתי הספר.

בכל פתיחת שנה בתיכון בליך ברמת גן שוררת התרגשות רבה. הפעם, לא נראה בגדר בית הספר השלט המאיר העיניים המברך על פתיחת שנת הלימודים. החצר המטופחת של בית הספר הייתה כמעט שוממה בבוקר ונראו בה קבוצות בודדות של תלמידים. בדרכים המובילות לתיכון הגיעו באיטיות תלמידים, בעיקר מהשכבות הנמוכות.

פתיחת שנת הלימודים הורגשה יותר בבתי קפה באזור, מהם נראו בכמה שולחנות קבוצות של תלמידים ותלמידות שנפגשו לרגל פתיחת שנת הלימודים. הם לא הסתירו את שמחתם לחזרה המאוחרת לבית הספר ולמפגשים עם החברים.

בתיכון אבין הגיעו בעיקר תלמידים משכבות נמוכות. "מאוד התרגשנו לחזור לבית הספר ולפגוש את החברים. רק בלילה שמעתי שחוזרים והתארגנתי במהירות," סיפרה תלמידה בשכבת י'. "היינו שלוש שעות בבית הספר וקיבלנו הסברים מהמחנכת לקראת שנת הלימודים. משכבת ט' וי' הגיעו רוב התלמידים אם לא כולם. משכבת י"א הגיעו חלק מהתלמידים ושכבת י"ב הגיעו רק תלמידים בודדים בעקבות הקריאה להשבתה".