לאחר אירועי הירי הבוקר (שני) לעבר נהריה והסביבה, בהם נפגע בניין בעיר מפגיעת כטב"ם כ-500 מטרים בלבד מבית ספר, תושבי הגליל המערבי זועמים ודורשים מענה מיידי להגנה על ילדיהם. בעקבות התקיפה והחשש לחייהם של הילדים, מאות הורים הצהירו כי לא ישלחו את ילדיהם מחר לבתי הספר עד שיינתן פתרון מיגון שיבטיח את בטיחותם. בשעה 8:30 בבוקר, ההורים מתכננים להתכנס מול בניין עיריית נהריה - בדרישה לקבל תשובות ממקבלי ההחלטות. החשש הגדול של ההורים נובע מהמתווה הנוכחי של פיקוד העורף, המכונה "הכי מוגן שיש", שבו מתבקשים הילדים לשכב עם הידיים על הראש בעת אזעקה.

דותן אטדגי, ממובילי המחאה "ילדינו לא הפקר", מסר ל-"מעריב": "היום הילדים שלנו ניצלו – אבל מי מבטיח מה יהיה מחר? אחרי יום קרב בעיר נהריה, תושבי העיר לא שולחים את הילדים לבתי הספר עד אשר יימצא פתרון שיבטיח את ביטחונם. היום 500 מטרים בלבד הפרידו בין בית הספר לבין בניין שנפגע פגיעה ישירה מכטב"ם. מי מבטיח לנו שמחר זה לא יפגע בבית הספר? ההורים יגיעו בשעה 8:30 לבניין עיריית נהריה כדי לקבל תשובות. עד אז – הילדים יישארו בביתם״. 

בסביבת השר מאשרים: "גולדקנופף הודיע - חוק גיוס תוך 3 שבועות או שאין תקציב" | חשיפת מעריב
תקרית חריגה בעזה: מחבלי נוחבה מתבצרים בתוך שיירת רכבים של האו"ם

התחושות הקשות משתקפות גם בחוויותיהם של הילדים, שעברו רגעי אימה במהלך הירי. יהלי סול, בת 9, תיארה את תחושות הפחד: "המון ילדים בכיתה שלי הקיאו, פחדו ורעדו. המנהלת אמרה לנו להישאר בכיתות ולשים ידיים על הראש, ולא הרגשנו בטוחים בכלל. חלק מהילדים התפנו לממ"דים, אבל הכיתה שלי לא הורשתה לנוע לשם – ואמרו לנו להישאר צמודים לקיר״, הסבירה. 

פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

חן עטר, ממובילות מחאת ההורים "ילדינו לא הפקר", סיפרה ל-"מעריב" על רגעי הפחד שעברו על ילדיה ועליה: "כאשר נשמעה האזעקה בנהריה, לא חשבתי פעמיים ורצתי לרכב שלי כדי לאסוף את הילדים שלי מבית הספר. החברות שלי מהעבודה אמרו לי שאני מטורפת, שלא יוצאים מהמקלט בזמן ההתרעה, אך  לא יכולתי לשבת במקלט, מוגנת, כשהילדים שלי לא בטוחים. נהגתי תוך כדי שנשמעות אזעקות ויירוטים עוברים מעל ראשי, וכשהגעתי לבית הספר - כבר הייתי באפיסת כוחות ופשוט בכיתי מייאוש. כאשר הגעתי לכניסת ביה״ס, ראיתי מולי כאוס מוחלט – ילדים בכו והקיאו, היו בהיסטריה מטורפת. אספתי את ילדיי וגם את חברו של הבן שלי שהיה שרוי בהתקף חרדה. הילדים שלי, בני 10 ו-11, היו בהיסטריה גם כן, רעדו ובכו ואמרו שהם מפחדים להגיע מחר לבית הספר. מצידי שישארו בבית ולא ילמדו, אך העיקר שיהיו מוגנים. זה מתיש שהילדים שלי וילדי האזור צריכים לעבור חוויות נוראיות כאלה. זה בלתי נתפס שהגענו למצב הקיצוני הנוכחי״. 

אזעקה בנהריה לפני הירי (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עטר המשיכה לתאר את המצב הקשה בבית הספר: "הילדים בכו וצעקו, ורק לאחר האזעקה השלישית שנשמעה - הם תודרכו לרדת למקלט. לפני כן, הם נצמדו לקירות הכיתה עם ידיים על הראש, הכטב״ם טייל מעל ראשם ולקחו יותר מ-10 דקות כדי להכניס אותם למרחב המוגן. כל זה - בזמן שהייתה נפילה 500 מטרים מהבית ספר – זו ממש רולטה רוסית על החיים שלהם. מחר לא אשלח אותם לבית הספר, אשתתף בהפגנה - ואני באמת מקווה שיווצר שינוי כלשהו - כי כל ההורים כבר בייאוש מוחלט״. 

המחאה לא מתרכזת רק בנהריה, אלא מתפשטת גם לתיכונים באזור. בעקבות הירי המאסיבי וחוסר המיגון, הנהגת ההורים בתיכון אזורי גליל מערבי החליטה להשבית את הלימודים. רווית אלגרבלי, יו"ר ועד הורי בית הספר, מסרה: "עדכנו אותנו שהשביתה בתיכונים הסתיימה, והמשמעות היא שכל התלמידים אמורים להגיע לבית הספר וללמוד במסדרונות לא ממוגנים, שחשופים חלילה לפגיעה ישירה. אנחנו עדיין פועלים לקבל תשובות מפיקוד העורף בנוגע למיגון מלא של בית הספר. היום קיבלנו שוב הצצה לעד כמה האזור שלנו רחוק מלהיות בשגרה, ועד שלא נקבל תשובות מעשיות שיספקו הגנה מלאה על ילדינו בזמן שהם בבית הספר או בדרכים אליו וממנו – הלימודים יושבתו״.

התמונות והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]