לאחר חודשיים של חופש גדול, ובעקבות ההבנות אליהם הגיעו משרד האוצר ומשרד החינוך, מחר צפויה להיפתח שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר - כאשר כ־2.5 מיליון ילדים ונערים יחזרו לספסל הלימודים.

 "אני לא מאמינה שהחופש הגדול נגמר עוד רגע. זה היה חופש מטורף. הייתי שלוש פעמים באילת, ביליתי עם החברות, היינו בהופעות, במסיבות והמון בים. השנה אני אתחיל ללמוד בכיתה ח'. זו שכבת הבוגרים, ובשנה הבאה – תיכון", אומרת ליהי וייס, העולה לכיתה ח' בבית הספר אביגור ברמת גן. "אני עוד זוכרת את היום הראשון בכיתה א'. קשה להאמין כמה מהר זה עבר. התיקים שלי ושל האחים שלי כבר מוכנים. ספרים, מחברות, עטים ועפרונות", היא מספרת. "גם בית הספר התכונן לקראתנו. את אולם הספורט כמעט סיימו לבנות, ובית הספר עצמו עבר שיפוץ מקיף - רצפות, כיתות, חדר מורים".

יאיר טנא בן ה־8, שעולה לכיתה ג' בבית ספר סגולה בבני ברק, אמר: "אני שמח לפתוח את השנה ולפגוש את החברים שלא ראיתי הרבה זמן. אני מקווה שהשנה בעזרת ה' תהיה טובה לכל התלמידים בישראל. אני ממש נרגש לקראת שנת הלימודים החדשה. שתהיה לכולנו שנה טובה ומוצלחת".

עו"ד מתן דיל, שבנו יהונתן עולה לכיתה א', ציין: "עוד שלב במסע של הילד הפרטי שלי מתחיל. מסע שבמהלכו הוא יצבור ידע, השכלה, חינוך, חוויות, חברים, תסכולים, אהבות, אכזבות והתבגרות. יהונתן עובר לראשונה בחייו בשערי בית הספר, ואני לא יודע מי נרגש יותר - הוא או אני".

שני אולדמן, שעולה לכיתה ד' בבת ים, נרגשת לחזור לבית הספר. "אני מחכה לפגוש את החברים והחברות שלי בכיתות", היא מספרת, "בחופש שמרתי על קשר עם החברות הקרובות, אבל יש לא מעט חברים שלא ראיתי ואני כבר לא יכולה לחכות להתחיל את השנה".

נתנאל איזק מנכ"ל המשרד ירושלים ומורשת, וליטל איזק, מהנדסת מים וקרקע, אמרו: "החופש הגדול הוא ברכה גדולה למשפחה. במעגל החיים שלנו הימים עוברים בדרך כלל לאט אבל החיים חולפים מהר והעובדה שיש לנו זמן לבלות, להתגבש ולטייל ביחד כמשפחה משמעותיים לנו מאוד. מהכנרת אל הפארק התלמודי בקצרין, מהמג׳רסה אל העיר העתיקה בירושלים יש לנו ארץ מרהיבה ומרגשת מאוד. ועכשיו, חוזרים לקצב החיים הרגיל והפרפרים בבטן מתגברים. מיכל בת 15 אל חטיבת הביניים, יהונתן בן ה-13 אריאל בן ה-11 אליה בן ה-9 ומלאכי בן ה-5 לתלמוד התורה ויהודה המתוק בן ה-4 אל גן תת החובה. כולנו מוקירים את המורים והמורות ואת העובדה שיש לנו מערכת חינוך יהודית בארץ ישראל. לא משהו שהיה ברור מאליו במשך אלפי שנים. בעזרת ה׳ שתהיה פתיחת שנת לימודים מוצלחת לכולם".

נתנאל וליטל איזק  (צילום: צילום פרטי)
נתנאל וליטל איזק (צילום: צילום פרטי)

שרונה ואמילי גרוסמן מסרו: "אלה ימים מרגשים לקראת היציאה לדרך לשנת הלימודים החדשה. שתינו נרגשות יחד. אמילי מצפה לרגע שבו תפגשו את חבריה לכיתה. אילו אני כאמא מתרגשת כי הילדה שלנו גדלה ועולה לכיתה ג. בנוסף השנה אני יודעת ומרגישה שיש מי שמופקד על ילדינו מתוך מחויבות עמוקה ועל חינוך הדור הבא. בהצלחה לכולם".

שרונה ואמילי גרוסמן (צילום: צילום פרטי)
שרונה ואמילי גרוסמן (צילום: צילום פרטי)

ולסיום, דניאל ודור ביכלר במסר מרגש: "זה היה חופש רבוי בפעילויות ובילויים ועכשיו כשהילקוט כבר מוכן ואפילו ארגנו את החדר מחדש, אנחנו שמחים ומתרגשים לקראת פתיחת שנת הלימודים. דור כבר פגש ילד חדש שמצטרף לכיתה ונרגש לפגוש שוב את חבריו לכיתה ואת המורה החדשה שלו ואני מתרגשת לראות כמה הוא גדל והתפתח. אנחנו מאחלים לכלל ילדי ישראל שנת לימודים טובה ומוצלחת ולצוותי ההוראה ולמורים - אנחנו גאים וסומכים עליכם שתביאו את המקצועיות והאהבה שלכם לכיתה ולתלמידים. המון הצלחה. כיתה ב' אני מגיע".

דניאלה ודור ביכלר  (צילום: צילום פרטי)
דניאלה ודור ביכלר (צילום: צילום פרטי)