בני זוג ישראלים שהיו בעיצומה של חופשה באתיופיה נקלעו בשבוע שעבר לאזור קרבות בעיירה דברק הנמצאת בצפון המדינה. חברת הביטוח מנורה מבטחים, באמצעות מגנוס איתור וחילוץ, הצליחה לחלץ אותם בתום מבצע חשאי ומורכב כאשר הם בריאים ושלמים ולהביא אותם לגונדר, משם הם הוטסו לבירה אדיס אבבה להמשך החופשה באפריקה.

עם פרוץ העימותים בעיירה דברק נחסמו כבישים אל העיירה וממנה ובני הזוג, שהיו הישראלים היחידים באזור, נותרו נצורים באכסנייה בה שהו, תוך שהתעורר חשש שרשתות החשמל והתקשורת יקרסו והמורדים יתקדמו לכיוונם.

כטב"ם שנורה מעיראק פגע בנמל אילת - שני פצועים קל במקום | תיעוד
לא מחכים להחלטה רשמית: עלייה חדה בהחלפת שטרות ה-200 ש"ח מחשש לביטולם

השניים יצרו קשר עם משפחותיהם ועם צוות החילוץ של מגנוס ואנשי אגף הבריאות של מנורה מבטחים באמצעות תקשורת לוויינית וסלולרית.

במנורה מבטחים ציינו כי מיד עם קבלת פנייתם של השניים הופעל צוות משותף עם מגנוס להערכת המצב באזור בו שהו השניים ובחינת דרכי החילוץ המהירות והבטוחות ביותר להגיע למקום מבטחים וזאת באמצעות הפעלת אנשי קשר מקומיים.

במהלך הערכות מצב שוטפות נשקלו מספר חלופות לחילוץ בני הזוג ולבסוף הוחלט על פינוי זהיר ברכב. זאת, בין היתר, מאחר שחילוץ אווירי ירד מהפרק, כיוון שמסוקים וכלי טיס אחרים עלולים היו להוות יעד לתקיפה למורדים.

לאחר ימים מורטי עצבים התקבל דיווח ראשוני שהדרכים לדברק נפתחו לתנועה. למרות זאת, ההנחיה לבני הזוג נותרה להישאר במקומם ואיש קשר מקומי נשלח לבדוק אם אכן אפשר לחלץ אותם בבטחה.

לאחר איסוף מודיעין התברר כי הסיכון לשלומם של בני הזוג נותר גבוה והוחלט להמתין עד לשבת, אז יצאו אליהם שני צוותי חילוץ, אשר וידאו שהדרך אכן פנויה והעבירו אותם בזהירות ובאיטיות לשדה התעופה המקומי.

במקביל, אנשי החילוץ מגנוס דאגו לכך שהמזוודות של בני הזוג, אשר הושארו בגונר, ימתינו להם בשדה התעופה.

בשעות אחר הצהריים יכלו בני הזוג, המשפחות, אנשי מנורה מבטחים ומגנוס לנשום לרווחה, כאשר המבוטחים עלו למטוס והמשיכו בטיול לעבר היעד הבא.

אורנה, אימה של המבוטחת שחולצה, סיפרה על הימים המתוחים והסוערים שעברו על בני המשפחה המודאגים: "הבת שלי ובעלה טסו לירח דבש, שהתחיל באתיופיה. ב-14 בספטמבר, לאחר שלושה ימים של שהייה במדינה, הם התקשרו ואמרו 'אל תדאגו, נקלענו לאזור פרעות בין מורדים בצפון המדינה, ללא יכולת חילוץ. המדריך לקח אותנו למבנה מוגן בהרים לסוג של הוסטל'".

עוד סיפרה, כי במהלך הימים הבאים חברות מגנוס ומורה מבטחית בראשות מנהלת אגף הבריאות, אורית קרמר, אשר ניהלה את האירוע, היו איתם בקשר טלפוני במשך כל הימים, כולל בשישי בלילה.

"אנחנו עושים הכל כדי לסייע למבוטחינו בכל מקום בעולם ומעניקים להם 100% ביטחון וליווי, בין היתר באמצעות אנשי המקצוע המצוינים של מגנוס", ציינה המשנה למנכ"ל מנורה מבטחים, אורית קרמר, המנהלת את אגף הבריאות בחברה.

יהלי ינאי, מנהלת דסק מבצעי מגנוס איתור וחילוץ אמרה עוד: "אנו שמחים שכך נגמר החילוץ של הזוג ושיש לחברתנו את היכולת לספק פתרונות טובים ומהירים".