"אין צודק יותר מהמאבק למען זכותם של התלמידים לחזור לשגרת לימודים מלאה וללא עיצומים שנמשכים מזה כשנתיים. יחד עם זאת, כרגע בראש מעייננו נמצא הביטחון הפיזי של התלמידות והתלמידים", כך נכתב בהודעתן המשותפת של מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית היום (ראשון).

כזכור, רק אתמול פורסמה קריאה לתלמידים בתל אביב-יפו, קריית מוצקין, קריית ים, מיתר, גדרה וחריש, לא להגיע למוסדות החינוך כחלק מהשביתה הנודדת ברחבי הארץ.

"אנו מצפים מהממשלה וארגון המורים לגלות אחריות כמונו ולייתר את המשך מאבקנו, באמצעות הגעה להסכמות וחתימה מיידית על הסכם, שיוביל סיום העיצומים ויחזיר את התיכונים לפעילות מלאה ותקינה". בהמשך הודעתם, הזהירו כי במידה ולא תהיה הסכמה, השיבושים יתחדשו ברגע שתהיה רגיעה במצב הביטחוני.

תלמידים בכיתה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
תלמידים בכיתה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"המשך עיצומי ארגון המורים לצד ימי הלחימה, הינו מעשה שאינו מוסרי, חסר אחריות ורגישות. אנו מצפים מהצדדים להפנים זאת, להביא לחתימת ההסכם כבר היום ולהחזיר את מערכת החינוך בתיכונים למסלולם, לטובת התלמידים, הצוותים ומערכת החינוך בישראל", צויין עוד בהודעה המשותפת של יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רוני קמאי ויו"ר הנהגת ההורים מירום שיף.

שיף אמר עוד: "תפקידנו הוא להגן על התלמידים והתלמידות באחריות ובבגרות. אנו מצפים ממשרדי הממשלה ומארגון המורים להתנהל גם הם בהתאם. לעצור הכל ולסיים את המשבר על סעיף וחצי לכאן או לכאן. המדינה תחת מלחמה, הילדים שלנו זקוקים לשקט ויציבות".