לבם חובבי הלוויתנים וחובבי תיאוריות הקונספירציה נשבר בשבוע שעבר, עם פרסום הידיעה שווילדימיר, לוויתן הבלוגה שנחשד כ"לוויתן ריגול רוסי" נמצא מת לחופי נורבגיה. ווילדימיר פרץ לעין הציבורית בסערה ב-2019, כאשר צפו תיעודים שלו שוחה בים הנורבגי, ומתקרב ללא כל חשש לסירות דייגים באזור. 

לא מה שחשבתם: נמצאה הסיבה שלוויתני האורקה מטביעים יאכטות?
ישמש לתקשורת עם חייזרים? מחקר פורץ דרך על שיחות עם לוויתנים

אך מה שתפס את תשומת לב הציבור הוא לא אופיו החברותי של הלוויתן, אלא הרתמה שהייתה מחוברת לגבו, שהעלתה השראה בקרב רבים כי מדובר ב"לוויתן ריגול" שנשלח על ידי רוסיה כדי לתעד את התנועה הימית באזור. השם שניתן לו, ווילדימיר, הוא שילוב של השם ולדימיר והמילה הנורבגית ללוויתן.

מקבל הוראות מהבוס? נשיא רוסיה פוטין עם לוויתן בלוגה, 2009 (צילום: REUTERS/RIA Novosti/Kremlin/Alexei Nikolsky )
מקבל הוראות מהבוס? נשיא רוסיה פוטין עם לוויתן בלוגה, 2009 (צילום: REUTERS/RIA Novosti/Kremlin/Alexei Nikolsky )

כעת, ארגוני זכויות בעלי חיים טוענים כי מישהו ירה בלוויתן למוות. "אלא אם שחפים החלו להסתובב עם רובים, האפשרות היחידה היא שמותו של ווילדימיר היה מעשה ידי אדם", אמרה לוושינגטון פוסט רג'ינה האג, מייסדת ארגון OneWhale, שהוקם כדי להבטיח את שלומו של ווילדימיר. 

לדבריה, גופתו נמצא מחוררת בכדורי רובה, שנראו בבירור והיו בולטים לעין. הרשויות בדרום מערב נורבגיה לא מסרו תגובה לדיווחים לשאלת הוושינגטון פוסט, אך אישרו לרשת CNN כי התקבלה בקשה לחקור את המקרה. גורם במשטרה הוסיף: "הוא היה סוג של סלבריטאי מקומי, מקרה כזה עוד לא היה לנו".