פרויקט הגמר של מגמת פרסום וקריאייטיב ב"מכללה החרדית לעיצוב ותקשורת חזותית: בית פרוג" אתגר לאחרונה את הקופירייטרים הטריים לטפל באחת מהסוגיות הבעייתיות בציבור החרדי - חוסר המודעות לנזק הסביבתי שגורם השימוש המאסיבי בכלים חד־פעמיים.
"חלק מהמשימה הייתה לבצע פעילות אמיתית שתחשוף את הקהל לסכנה הנשקפת לטבע ולכדור הארץ מהשימוש הגובר והולך בחד־פעמי. העבודות נחשפו לעשרות אלפי חרדים שלא היו מודעים לבעייתיות הזאת", אומר מנדי פרומר, מנהל המגמה, "יצאנו עם העבודות אל הרחוב, אל אמצעי המדיה השונים ואפילו לרשתות החברתיות. מרתק היה לראות תלמידים, שבתחילת התהליך חלקם לא הבינו בעצמם את סכנות השימוש בפלסטיק, הופכים לשגרירים של עולם נקי יותר".
האירוח בשבתות ובחגים של משפחות ברוכות ילדים, בשילוב הצורך במגזר להפריד בין כלים בשריים לחלביים - הפכו את הציבור החרדי ל"משתמשים כבדים" בכלים חד־פעמיים. התלמידים יצרו שלל פרסומים בנושא - מודעות מדויקות, כתבות תוכן, קמפיין ניו־מדיה, פעילות שטח לילדים ומיצג אומנותי - שקראו להפחית את השימוש בכלים אלה.
בין היתר, ניתן למצוא בין הפרויקטים עבודה אשר מציגה תעודת כשרות אלטרנטיבית למוצרים ללא פלסטיק; "מפלצת פלסטיק" שנוצרת בגלל הכלים החד־פעמיים ומאיימת על כדור הארץ; הפנינג שטיפת כלים לילדים חרדים שלמדו על סכנות החד־פעמי; קמפיין פרסומי שמסביר את חוסר הכבוד לשבת וחגים וגם כלפי כדור הארץ כשמשתמשים בחד־פעמי; פעילות לסטטוסים בוואטסאפ תחת הכותרת "חרדים ליקום"; ועוד. עבודות אלה זכו לחשיפה של עשרות אלפי חרדים.