השבוע הגיע למרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה־קק"ל עקב עיטי צעיר שגדל בחי־בר כרמל, וחברי צוות מרכז האקלום שבחנו את העקב בבדיקה ראשונית זיהו כי הוא סובל מנגעים בעור הנגרמים מווירוס הנקרא פוקס (avian pox). 

מדובר בווירוס שמזכיר את אבעבועות הרוח בבני אדם, והוא מועבר על ידי עקיצות יתושים בין ציפורים. כמו אצלנו, הוא תוקף בעיקר בגיל הילדות ואינו מסוכן לבני אדם. על מנת לטפל בנגעי העור של העקב ולמנוע התפתחות של זיהומים משניים, צוות מרכז האקלום דואג לחטא ולנקות את הנגעים עד שיחלימו.

עשרה חודשים לתחילת המלחמה: "יריד סידורים" לעולים במילואים
אחווה מתחת למים: כך מסייעים בוגרי שייטת 13 ללוחמים פוסט-טראומטיים

בינתיים, העקב מקבל מזון עשיר, ובעיקר שקט ופרטיות כדי שלא יילחץ - מה שיכול לעכב את החלמתו. צוות מרכז האקלום הבחין כי כאשר העקב נכנס ללחץ הוא מנסה לברוח, ובכך פוגע במפרקי הכנפיים שלו. על מנת למנוע זאת החליטו ד"ר רונה נדלר ולנסי, מנהלת מרכז האקלום, ומאי אברהמי, המטפלת הראשית במרכז, לרפד את מפרקי העקב העיטי באמצעות תחבושות קלות ורכות.

ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק״ל, מסביר: "מרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה־קק"ל מהווה מוקד משמעותי של שיתוף פעולה פורה בין גופי שמירת הטבע בישראל. היתרונות היחסיים שלו כמוקד ידע מקצועי בנושאי אקלום, יחד עם המיקום הייחודי, מאפשרים לנו לסייע באקלום של בעלי חיים רבים לאחר שזכו לטיפול מעמיתנו ברשות הטבע והגנים". 

עקב עיטי הוא אחד הדורסים המרשימים בישראל: מדובר בעוף גדול, בעל נוצות מרהיבות בצבעי חום ערמוני. הוא צייד מיומן, שיודע לצוד בעזרת טפריו החזקים יונקים קטנים, זוחלים ואף ציפורים ומקנן בארץ על מצוקים ועצים.