לרוב מומלץ לישון בין 7 עד 9 שעות בלילה ללא הפרעה על מנת להפחית את הסיכון למחלות, לשמור על בריאות המח ולחזק את המערכת החיסונית. לפי מומחים, אלו מיטב המזונות והמשקאות המשפרים את איכות השינה: 

1. שקדים: מחקרים מצאו קשר בין אכילת שקדים באופן קבוע לסיכון נמוך יותר למחלות כרוניות מסוכנות כגון סוכרת מסוג 2 ומחלות לב, וזאת, בין היתר, בשל עושרם בנוגדי חמצון. השקדים גם עוזרים לשפר את איכות השינה, שכן הם מקור להורמון המלטונין המווסת את השעון הפנימי של הגוף ועוזר לו להתכונן לשינה. 

2. הודו: עוף הודו הינו עשיר בחלבון, ומחקרים מראים כי אכילת כמויות מתונות של חלבון לפני השינה קשורה לשינה טובה יותר. הודו הוא מאכל נהדר לפני השינה משום שהוא מכיל את חומצת האינו טריפטופן, המגבירה את ייצור המלטונין ומשפרת את השינה. 

שקדים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
שקדים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

3. דגים שומניים: סלמון, טונה, פורל מקרל הם מקור מצוין לוויטמין D. דגים אלה עשירים גם בחומצות שומן אומגה 3, המספקות הגנה מפני מחלות לב ותורמות לבריאות המח. מחקרים הראו שלשילוב חומצות שומן אומגה 3 וויטמין D יש פוטנציאל לשפר את איכות השינה, שכן הם הוכחו ככאלה המגבירים את ייצור הסרוטונין. 

4. קמומיל: מדובר בצמח בעל יתרונות בריאותיים רבים, שכן הוא עשיר בנוגדי חמצון המפחיתים דלקות המובילות למחלות כרוניות כמו סרטון ומחלות לב. שתיית קמומיל מחזקת את המערכת החיסונית, מפחיתה חרדה ודיכאון ומשפרת את בריאות העור. מלבד זאת, הקמומיל מכיל נוגד חמצון הנקשר לקולטנים מסוימים במח המעודדים ישנוניות ומפחיתים נדודי שינה. 

5. בננה: הבננה מכילה טריפטופן ומהווה מקור למגנזיום. שני המרכיבים האלה עוזרים לשנת לילה טובה. 

בננה (צילום: istockphoto)
בננה (צילום: istockphoto)