מזונות מותססים נאכלים כבר מאות שנים והיתרונות הבריאותיים הרבים שלהם כבר הוכחו. תהליך התסיסה כולל פירוק סוכרים על ידי חיידקים ושמרים, וכתוצאה מכך ייצור של תרכובות מועילות. על פי "הינדוסטאן טיימס", למזונות מותססים יש מגוון יתרונות, משיפור העיכול ועד לשיפור ספיגת החומרים המזינים, ומומלץ לשלבם בתפריט היומי לבריאות טובה יותר.

טרגדיה בבסיס צה"ל בדרום: לוחם נהרג מאש כוחותינו במהלך תרגיל
בשל טענות לקנוניה לכאורה: דרישה לחקור את ענקית הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון | פרסום ראשון

אזהר עלי סייד, מאמן בריאות הוליסטי ומחבר הספר "לאכול את העוגה שלך ולרדת במשקל", אומר שלמזונות מותססים יש טעם, ריח, מרקם ומראה ייחודיים, והשיטה המסורתית לשימור מזון, המכונה תסיסה, לא רק מאריכה את חיי המדף של המזון, אלא גם משפרת את התוכן התזונתי שלו על ידי הפיכת חומרים מזינים לזמינים יותר ביולוגית.

לדבריו, "התסיסה משפיעה על מערכת החיסון והמעיים, מה שעוזר למנוע דלקת שיכולה לגרום למחלות רבות. ירקות, פירות, דגנים, מוצרי חלב, בשר, דגים, ביצים, קטניות, אגוזים וזרעים - הם רק חלק מהדברים הרבים שניתן להתסיס. מכיוון שמזונות מותססים לרוב עשירים בפרה-ביוטיקה ובפרוביוטיקה, יש להם יתרונות בריאותיים משמעותיים, כמו שיפור העיכול, חיזוק המערכת החיסונית ומניעת מחלות רבות".

"מזונות מותססים כמו יוגורט, גבינה וחמוצים יכולים להשתלב בקלות בדיאטות מכיוון שהם זמינים באופן נרחב בבתים ובסופרמרקטים", ציין סייד, והוסיף כי לרוב האנשים לא נגרמות בעיות בעת אכילת מזונות מותססים, אך אנשים שיש להם פעילות היסטמין (תרכובת אורגנית, נגזרת של אימידזול, המעורבת בתגובות מקומיות של מערכת החיסון), אשר גורמת להרחבת כלי דם ולכיווץ שריר חלק - צריכים להימנע מהם.

הוא גם הזהיר כי ייתכנו תסמינים כגון נפיחות אם אדם לא אכל מזון מותסס לפני כן, והמליץ לנקוט משנה זהירות כאשר חולה קשה או מדוכא חיסון אוכל מזון מותסס.