ארבעה השילובים שממש כדאי לאכול יחד: בימים אלו, בהם כולנו מחפשים דרכים לחזק את הגוף (ואת הנפש), כדאי לשים לב לשילובים פשוטים שיעזרו לגוף לספוג טוב יותר את כל היתרונות המזינים שיש באוכל שלנו.

אז כולנו כבר יודעים שכדאי לאכול פרי יחד עם שקדים להאטת ספיגת סוכר, אבל למה חשוב לאכול דווקא גזר עם אגוזים ומה מרוויחים אם משלבים את רוטב העגבניות עם שמן זית? איזה עוד צירופים יעצימו את הספיגה?

אלה המזונות שכדאי לשלב ולאכול יחד (צילום: אינגאימג')
אלה המזונות שכדאי לשלב ולאכול יחד (צילום: אינגאימג')

שילובים חשובים להעצמת ספיגה:

גזר עם אגוזים להעצמת ספיגה

אם אתם מנשנשים גזר סתם כך באמצע היום, ואולי כי הוא טוב לעיניים... שימו לב: ויטמין A נספג בנוכחות שומן, ולכן כדאי לנשנש אותו יחד עם אגוזים/ שקדים. בכל ארוחה שמכילה ירקות כתומים כדאי לשלב גם אגוזים/שמן איכותי להגדלת ספיגת ויטמין זה. לסיום עוד משהו שכדאי לדעת: ויטמין A הוא הכי חשוב למערכת החיסון ועוזר למנוע חדירת וירוסים לגוף.

רוטב עגבניות עם שמן זית

העגבניות מכילות כמות עצומה של ליקופן שהוא נוגד חימצון שחשוב נגד סרטן מסוגים שונים (בעיקר סרטן ערמונית) ונגד קטרקט. ליקופן זה יותר זמין לגוף מעגבניות מבושלות מאשר מעגבניות טריות, אבל – עוד משהו שמגביר את ספיגת הליקופן זה שומן. ומה יותר מתאים לשילוב ברוטב הפסטה שלנו מאשר שמן זית טרי ואיכותי? אז לא רק לטעם, גם לספיגה מקסימלית, הוסיפו כפית שמן זית לרוטב הפסטה שלכם.

שמן זית (צילום: ingimage ASAP)
שמן זית (צילום: ingimage ASAP)

טוסט גבינה צהובה עם פלפל אדום

בפלפל אדום הכמות הגבוהה ביותר של ויטמין סי, שחשוב לא רק למערכת החיסון, אלא גם לספיגת הסידן מן המזון. בגלל שבגבינות הצהובות יש המון סידן, כדאי לשלב בטוסט או לצידו כמה רצועות של פלפל אדום, וכך יותר סידן ייספג אל הגוף.

חביתת ירק עם תרד

בירק וגם בתרד יש נוגד חמצון חשובים בשם לוטאין, שחשוב לבריאות העיניים ולמניעת מחלות עיניים שונות. השומן שיש בחלמון הביצה דרוש לספיגת לוטאין. לא לשכוח: העלים הירוקים גם תורמים להגדלת נפח החביתה שלנו, מוסיפים סיבים תזונתיים, והופכים אותה למשביעה יותר.

הערה: בגלל שהתרד מכיל חומר שסופח מינרלים כמו ברזל וסידן ולא מאפשר להם להיספג טוב לגוף... לא כדאי להוסיף לחביתה כזו גבינות צהובות.