בשורות טובות נוספות לאחר שובם של ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו סיימו את מרבית הבדיקות הרפואיות שהראו עד כה שמצבם הרפואי תקין. הם ממשיכים בבדיקות אחרונות, שיחות עם גורמי מקצוע בבריאות הנפש, תחקירים בטחוניים וצפויים להשתחרר לביתם ביומיים הקרובים.

ההכנות ורגעי הדרמה: מבט מבפנים לחילוץ החטופים ההיסטורי

כזכור ארבעת החטופים הובאו במסוקים אתמול (שבת) למרכז הרפואי שיבא שם התקבצו עשרות בני משפחה חברים וישראלים נוספים כשהם מנופפים בדגלי ישראל. הארבעה אושפזו בחדרים נפרדים בסמוך למגדל האישפוז המרכזי בשיבא, ועברו את פרוטוקול הקבלה הקבוע שפיתחו מומחי שיבא, לאחר שלא היה נסיון בעולם הרפואי בטיפולים של שבי כה ממושך ואלים.

הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא  (צילום: אבשלום ששוני)
הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני)

עם קבלתם עברו החטופים בדיקה גופנית כללית, בדיקות דם לאיתור מצב גופני כללי הכולל ספירת דם, כימיה הבוחנת את מאזן המלחים בגוף, תפקודי כבד וכליה, בדיקת שתן, ובדיקות נוספות לשלילת תקיפה גופנית. לאורך כל הבדיקות הם לוו על ידי אחות ועובדת סוציאלית כשבני משפחתם שוהים לצידם.

משפחות החטופים  (צילום:  REUTERS/Marko Djurica)
משפחות החטופים (צילום: REUTERS/Marko Djurica)

הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא  (צילום: אבשלום ששוני)
הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני)

גורמים בשיבא מסרו שמצבם הרפואי נמצא עד כה תקין, ומצב רוחם טוב. הם כאמור צפויים להשתחרר בימים הקרובים, ייתכן אף מחר. נועה ארגמני הועברה לטיפול במרכז הרפואי איכילוב, שם היא שוהה לצידה של אמה ליאורה הנמצאת במצב קשה עקב מחלת הסרטן. פרופ' רוני גמזו סיפר אתמול כי הוא אינו משוכנע שהאם במצב בריאותי המאפשר לה לזהות את בתה, אך לתחושתו הבינה האם כי בתה שבה.