הרוחות במערכת הרפואית עדיין סוערות בעקבות מעצר הרופא שטיפל במפגין אתמול (שבת) ברחוב קפלן. הערב שיגר יו"ר ההסתדרות הרפואית, הפרופ' חגי ציון, מכתב לשר הבריאות, בו הוא מאיים כי במידה ולא ינקטו צעדים נגד השוטרים שהפעילו אלימות ברופא המטפל, תפתח ההסתדרות בשביתת רופאים.

סיבוב הפרסה של בן גביר: "עוצמה יהודית תמשיך להצביע עם הקואליציה"

אמש, העניק ד"ר אודי בהרב עזרה ראשונה לפצועה בהפגנה כשהוא לובש אפוד רופא זוהר, המזוהה בקרב משטרת ישראל. גם נשות בריאות הנפש שלבשו אפודי זיהוי נהדפו באלימות על ידי שוטרי המרחב. ד"ר בהרב הוחזק באוטובוס רוב הלילה, נחקר אחרי השעה ארבע בבוקר כשהחוקרים מאשימים אותו בטענות השונות, לדבריו, מהמציאות המצולמת. הוא שוחרר תשוש וחבול לפנות בוקר ועד כה לא ננקטו שום צעדים כנגד השוטרים שפעלו באלימות נגדו.

כך כתב הפרופ' ציון במכתב ששיגר הערב לשר הבריאות: "עברנו לילה מטריד במיוחד, בו נעצר רופא באלימות, רק משום שביקש להעניק טיפול רפואי למפגין שנפצע. הייתה זו חציה של קווים אדומים ואני שמח על כך שפרסמת הודעת גינוי חדה וברורה בצד דרישה לחקור את האירוע על מנת שהדברים לא יחזרו על עצמם בעתיד.

"כבר בשעות המאוחרות של הלילה, הודעתי כי על מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לתחקר את המקרה ולעמוד על כך שלא נראה עוד אירועים דומים, במקביל לבדיקה בלתי תלויה שתמצה את ההליכים עם האחראים. לא יעלה על הדעת, שרופא שנמצא במקום עם אפוד אדום, סימן זיהוי שאמור להיות מוכר לכל שוטר בשטח, סופג התנפלות אלימה ומעצר למשך שעות, כל זאת משום שעשה את המובן מאליו והעניק סיוע רפואי לאדם שנזקק לכך.

"אני קורא לך, כמי שאמון על מערכת הבריאות בישראל, לפעול מול משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי כך שכל שוטר ושוטרת ילמדו לעומק את חומרת המקרה, וכפי שהיטבת לתאר: הצלת חיים וכל טיפול רפואי הוא ערך עליון הקודם לכל. אני מבקש לחזור על המסר שהעברתי כבר אמש: ככל שהמערכות האמונות על האכיפה לא יטפלו במקרה הזה במלוא החומרה המתבקשת, לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים עד כדי השבתת המערכת. אין לנו שום כוונה לעבור על כך לסדר היום".

אוריאל בוסו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אוריאל בוסו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

שר הבריאות אוריאל בוסו צייץ מוקדם יותר: "אני רואה בחומרה את המעצר של הרופא ד"ר אודי בהרב, בעודו מטפל במפגינה שנפצעה בתל אביב. גם בעת לחץ והתלהטות יצרים, הצלת חיים וכל טיפול רפואי קודמים למחויבות של השוטרים לשמור על הסדר הציבורי. אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

ד"ר בהרב הרופא שנעצר אמר היום: "לכל אחיותיי ואחי, אני במצב גופני תקין. הנפש רוגשת, אבל אף אחד לא בכוח ולא במילות השפלה ישבור את הרוח שנושבת בכולנו. כל שעשיתי הוא מה שכל אדם הגון היה עושה, ובוודאי כל איש צוות רפואי, ועל אחת כמה וכמה אתם אחיותיי ואחיי. בכל מפגש איתכן ואיתכם, גם לדקות ספורות בהמולה הרוגשת, התחושה שלי תמיד שאנחנו אחד. כולנו בעלי אותה נשמה. בקשתי מכולם שמה שארע לי, לא יטיל מורא בלבבכן, ולא ירפה את ידיכם, אני איתכם אישית כמו גם לכל באי עולם. והתקווה לחברה טובה יותר לעולם לא תימוג, ואנחנו נראה ימים טובים יותר, ונחגוג יחד".