כאבי גב הם מהתלונות השכיחות ביותר של מטופלים, וכעת נמצאה דרך פוטנציאלית נוספת להקל אותם: חוקרים מצאו שהליכה קבועה הפחיתה את התפרצויות כאבי הגב ואת ההיעדרות מהעבודה בגללן. המחקר פורסם בכתב העת היוקרתי "The Lancet".

כ־800 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מכאבים בגב התחתון. שבעה מתוך עשרה שמתאוששים מדווחים על הישנות הכאבים תוך כחצי שנה. במחקר החדש נבדקו 700 מבוגרים שהחלימו לאחרונה מכאבי גב תחתון שנמשכו עד שלוש שנים. למחציתם שנבחרו באקראי הוקצו תוכנית הליכה מותאמת וסיוע של פיזיותרפיסט, בעוד השאר היו בקבוצת ביקורת שהמשיכה בטיפולים אחרים.

תינוק נפטר ממחלת השעלת: אמו לא התחסנה בהיריון
בעקבות הפרסום במעריב: הסיבוך הרפואי שהדאיג את נטע והוביל לירידה הדרסטית במשקל 

המחקר הראה שלמטופלים שיצאו להליכות של חצי שעה חמש פעמים בשבוע וקיבלו טיפול פיזיותרפי היו פחות התפרצויות מאשר קבוצת הביקורת. הנבדקים שהקפידו על הליכה, חוו 208 ימים בממוצע ללא חזרה של הכאבים המגבילים, בהשוואה להפוגה של 112 ימים בקבוצה שלא ביצעה הליכות קבועות. החוקרים הוסיפו שהמטופלים דיווחו גם על שיפור באיכות החיים, ועל שיעור נמוך בחצי של היעדרויות מהעבודה בהשוואה לקבוצה המקבילה.

"הליכה היא תרגיל זול נגיש ופשוט שכמעט כל אחד יכול לעסוק בו ללא קשר למיקום הגיאוגרפי, לגיל או למצב הסוציו אקונומי", אמר פרופ' מארק הנקוק, החוקר הראשי מאוניברסיטת מקווארי באוסטרליה, "כאבי גב תחתון הפכו לאחת התלונות הנפוצות בעולם על רקע ההארכה בתוחלת החיים ויותר הרגלי עבודה ופנאי שמתבצעים בישיבה".

לדבריו,  פרופ' הנקוק, לא ברור מדוע הליכה טובה למניעת כאבי גב, אבל הוא ועמיתיו העלו כמה אפשרויות: "הליכה עשויה לשלב תנועות נדנוד עדינות, העמסה וחיזוק מבני עמוד שדרה ושרירים, הרפיה והפגת מתחים ושחרור אנדורפינים משככי כאב. להליכה יתרונות בריאותיים רבים נוספים לבריאות הלב וכלי הדם, צפיפות העצם, ירידה במשקל ושיפור הבריאות הנפשית"