"כל חיי האמנתי במדע ובדברים הטובים שיש לו להציע לנו", אומרת ד"ר ענת זהבי, "עם החזון הזה הקמנו את טרגרין במטרה לתת מענה בבדיקות גנטיות ורפואה לגברים ונשים". חברת טרגרין מדיקל מתמחה במוצרים לבריאות האישה ורפואה מותאמת אישית. הרעיון הוא למצוא פתרונות ומכשור רפואי מרחבי העולם ולהביא אותם לציבור הישראלי. ד"ר זהבי, שמגיעה עם רקע רחב בתחום בריאות האישה והמחקר הגנטי, מאמינה שהדבר הקריטי ביותר הוא העלאת המודעות לאותן פתרונות בקרב המטופלים.

ד"ר זהבי מסבירה כי המטרה מאחורי טרגרין היא הקמת פלטפורמה שתיתן מענה לאישה בכל שלב שהיא עוברת בחייה. "יש לנשים המון שאלות והמון התלבטויות שהן מאוד זקוקות הרבה פעמים לדעה מקצועית. זה מה שהניע אותי ואת רופאי הנשים שאנו עובדים איתם, מאחורי הקמת החברה".

אחרי שאכלו עוגיות קנאביס: שני פעוטות אושפזו בערפול הכרה ופרכוסים
בהלת האמבה בחוף גיא: עשרות פנו לבתי חולים בצפון, מצב הילד שנדבק עדיין קשה

ד"ר זהבי נזכרת כי זה היה במהלך כנס מקצועי בחו"ל, שהיא ושותפיה נכחו בו, שם גילו את עולם המוצרים הרפואיים לנשים. "תמיד הייתה לי בראש את המחשבה שנשים לא מקבלות בארץ מענה לסוגיות רפואיות רבות, ורופאי הנשים שעבדו איתי הסכימו", היא מדגישה, "במיוחד בנושאים הקשורים לפוריות וגיל המעבר. לא היה באמת מענה שנותן פלטפורמה, לשאול את השאלות הנכונות ולקבל תשובות מקצועיות".

ענת זהבי (צילום: אבשלום ששוני)
ענת זהבי (צילום: אבשלום ששוני)


ד"ר זהבי ושותפיה פעלו מול חברה גרמנית המייצרת מוצרים רפואיים לנשים במטרה לייבא אותם לישראל. "זה לא פשוט כמו שזה נשמע", היא מסבירה, "זה דרש המון תהליכים. צריך לרשום את המוצרים במשרד הבריאות ומדי שנה אנחנו צריכים לעבור תהליך קבלת תקן, אבל עשינו כל מה שדרוש.

"המוצרים שאנו מביאים לישראל נותנים מענה לכל השלבים בחייה של אישה. יש מוצרים המאפשרים את התנאים הכי אידיאליים לכניסה להריון בצורה טבעית, ללא חומרים כימיים. יש מענה של אמצעי מניעה טבעיים, ללא הורמונים - וזה נותן מענה עבור נשים רבות שסובלות מתופעות לוואי של הורמונים. יש להם גם מענה לאמצעי סיוע לטיפול בתופעות גיל המעבר, כמו יובש בנרתיק ותופעות נוספות שנשים עוברות בגיל הזה. אני מרגישה שזה מספק מטריית הגנה לנשים בכל הגילים".

"יש אופציה אחרת"

ד"ר זהבי גדלה בארה"ב, שם גם התחילה ללמוד תואר ראשון במטרה להיכנס לבית ספר לרפואה. במהלך המסע היא התאהבה בתחום המחקר, ולאחר שהתקבלה ללימודי רפואה החליטה להיות חוקרת. כשהייתה בת 24 היא והוריה חזרו לישראל, והיא התחילה לימודי תואר שני בתחום המחקר הגנטי.

"התחלתי את לימודי התואר השני בירושלים וסיימתי אותו באוניברסיטת ת"א", היא נזכרת, "שם אני התאהבתי בעולם הגנטיקה. עשיתי במשך כמה שנים אבחון מי שפיר במעבדות בית החולים מאיר, לאחר מכן אבחון סרטן אונקוגני בבית החולים תל השומר. ראיתי שאני רוצה ללמוד עוד, אז המשכתי דוקטורט במיקרוביולוגיה ואימונולוגיה קלינית".

לד"ר זהבי הייתה בחירה בין להמשיך את לימודיה לפוסט־דוקטורט או לצאת לשוק העבודה, לאחר תקופת ניסיון קצרה היא בחרה במגזר העסקי.