השבתה ראשונה במערכת הבריאות: מערך בריאות הנפש בשיבא. צוותי המערך הפסיכיאטרי בשיבא מודיעים על שביתת מחאה שתתקיים מחר בעקבות רציחתם של 6 החטופים ובקריאה לחזרת כל החטופים. דובר העובדים אמר: "אנחנו, אנשי ונשות מקצועות בריאות הנפש בשיבא, המומים ונשימתנו נעתקת מהחדשות הקשות מנשוא שהגיעו לידיעתנו הבוקר. ליבנו שבור, ולא נעמוד מנגד ונשתוק בזמן שאחיותינו ואחינו סובלים ומתים והממשלה מתעדפת שיקולים פוליטיים על פניהם. לא נמשיך בשגרת עבודתנו, כי המשך השגרה הוא שיתוף פעולה והסכמה שבשתיקה. לכן, מחר נעצור את כל הטיפולים הנפשיים בתל השומר כתגובה להשארת החטופים למותם".

מאז שעות הבוקר מתאגדים צוותי רפואה להתאסף ולהפגין החל בשעה 19:00 באזורים שונים ברחבי הארץ, מען שחרור החטופים. התארגנויות צוותי רפואה נוספים של אחיות, טכנאים וקלינאים מתארגנים אף הם להצטרף להפגנות.

ההפגנות המרכזיות ייערכו בשער בגין של הקריה בתל אביב, ובכיכר החטופים הסמוכה ברחבת מוזיאון תל אביב. 

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים והנעדרים אמר: ""כאנשי בריאות אשר נשבעו לעשות הכל כדי להציל חיים, איננו יכולים להישאר אדישים. החטופים ומשפחותיהם זקוקים לעזרתנו עכשיו. ההתייצבות היא דרך להביע את מחויבותנו לחיים ולכבוד האדם, ולהפוך את מחויבותנו למעשים בשטח. אנחנו קוראים לכל צוותי הבריאות בישראל להצטרף. קולותינו נדרשים עכשיו יותר מתמיד כדי להגן על אלו שאינם יכולים להגן על עצמם".