בשנת 2021 הישראלים צעדו הרבה יותר בהשוואה לשנה הקודמת. כך עולה מנתוני יותר ממיליון ישראלים המשתמשים באפליקציות של חברת יוביטל, בהן Active ,Rumble ועוד.

על פי נתוני יוביטל, הישראלי הממוצע צעד במהלך השנה השנה 612,591 צעדים, בעוד שבשנת 2020 צעד רק 418,063 צעדים. "בשנת 2020 היו לא מעט סגרים, אנחנו סבורים שזו הסיבה לפער המשמעותי בין השנים. האנשים היו בעיקר בבתים, ובשל כך הפחיתו בפעילות גופנית", מסבירה ירין חיו, אנליסטית המכירות של חברת יוביטל.

לדבריה, "מעבר לאימוני כושר, אנשים מפעילים את הגוף בפעולות היומיומיות שלנו, כמו ללכת לקניות או לצעוד מהחניון לעבודה. כשהיינו בסגר, גם פעילות אגבית שכזו ירדה משמעותית".

גם ב־2021 ניתן לזהות השפעה משמעותית של הסגרים. "בינואר ופברואר אנחנו רואים ירידה משמעותית בכמות הצעדים הממוצעת לאדם", מספרת חיו. "בינואר הישראלי הממוצע צעד 102,848 צעדים, בהשוואה לממוצע השנתי של 137,322 צעדים בחודש.

"ניתן לראות גם ירידה יחסית בחודש ספטמבר, בתקופת החגים, שבו הישראלי המוצע צעד 121,228 צעדים בלבד. לעומת זאת, החודש עם שיא הצעדים הוא אוקטובר, שבו צעד ישראלי ממוצע 160,199 צעדים", ליאור קליבנסקי, מייסד שותף ביוביטל, מוסיף: "המטרה שלנו היא לעודד אנשים לבצע יותר פעילות גופנית באמצעות תמריצים שונים. בתקופת הסגר קיבלנו תגובות חיוביות מאנשים, שסיפרו לנו שהאפליקציות שלנו עודדו אותם לעשות ספורט במקום לשבת בספה, כפי שהיה נפוץ בתקופת סגר.

"משמח לדעת שהטכנולוגיה שלנו עושה טוב, הדבר משתקף בשיפור משמעותי בנתוני הפעילות הגופנית של המשתמשים. גם בתקופות של סגרים, חשוב מאוד לא לוותר על פעילות גופנית".