ניסיון לרדת במשקל בדרך בריאה וארוכת טווח יכול להיות תהליך מאוד מתסכל לפעמים, זאת מכיוון שלכל אדם יש את הצרכים הייחודיים שלו. משמע, למרות הרצון והעקשנות, אין פתרון אחד להשגת היעדים שלנו. לעתים קרובות אנו נדרשים להכיר את עצמנו ואת מה שהגוף שלנו צריך, תוך ביצוע שינויים קטנים בשגרת היומיום שלנו כדי לרדת במשקל בהצלחה.
 
לפעמים, גם אחרי שביצענו את השינויים האלה, אנחנו עדיין יכולים להגיע לכמה מכשולים בדרך להשגת המטרות. קיימות סיבות אפשריות רבות לכך שמישהו לא יראה את התוצאות אליהן הוא ציפה, ותאמינו או לא - אחת מהן היא בגלל מספר הרגלי אכילה שאנחנו לא שמים לב אליהם. לפי מומחים בתחום הדיאטה והבריאות, קיימים מספר דפוסי אכילה נפוצים שעשויים למנוע ירידה במשקל:

אתם אוכלים יותר מדי אוכל בריא 

נכון, זה חיוני לאכול סוגי מאכלים הצפופים בחומרים מזינים; עם זאת, חלק מהדיאטנים ממליצים לשקול את המנות, כדי לא להגזים בקלוריות. "בעוד שמזונות כמו אגוזים, חמאות אגוזים, חומוס ואבוקדו עשירים ברכיבים תזונתיים ומדהימים עבורך, כולם מכילים שומן בריא ומכילים יותר קלוריות מאשר פחמימות או חלבונים אחרים", אומרת איימי גודסון, מחברת הספר The Sports Nutrition Playbook.

"אנשים רבים שמחפשים לרדת במשקל חושבים, 'המזונות האלה טובים לי אז זה לא משנה כמה מהם אני אוכל', אבל זה לא נכון. גודל המנות הוא המפתח כשמנסים לרדת במשקל, אז סופרים את האגוזים שלך. ומדידת חמאת הבוטנים והחומוס שלך היא המפתח להצלחה", היא אומרת.

אתם לא אוכלים מספיק חלבון 

אכילת מנת חלבון המספיקה לגוף במהלך היום היא הכרחית לבריאות הכללית, במיוחד אם אנחנו רוצים לרדת במשקל או לעקוב אחר הירידה הנוכחית. "חלבון חיוני לירידה במשקל מכיוון שהוא עוזר להשיל שומן ולבנות שריר. למרבה הצער, אנשים רבים אוכלים ארוחות שמנת החלבון בהן אינה מספיקה", אומרת קורטני ד'אנג'לו מחברת Go Wellness.

הטעות של אי אכילת מספיק חלבון נובעת לרוב מכך שאנשים מאמינים שזה יהפוך אותם ל"מגושמים" מדי, וזה לא נכון. אז אל תחששו להכניס עוד מנת חלבון אל הצלחת. "ההמלצות שלי לקניית מקורות חלבון הם חזה עוף, המבורגר הודו, נקניקיות עוף, דגים או שקדי חזיר", אומרת ד'אנג'לו. "סביר להניח, לאחר אכילת מקור החלבון, נרגיש פחות רצון לאכול חטיפים לא בריאים או תוספות שמלאות בקלוריות גבוהות, סוכר, דגנים מעובדים וכן הלאה".

אתם מבשלים עם יותר מדי שמן

לסוג השמן והכמות בה אנו משתמשים יכולה להיות השפעה גדולה על יעדי הירידה במשקל. "שמן הוא אחד מאותם מרכיבים שגורמים לצפיפות הקלוריות של מזון לעלות באופן משמעותי ומהיר", אומרת הדיאטנית טריסטה בסט. ניתן להפחית את צריכת השמן - ואת צריכת הקלוריות שלאחר מכן, על ידי מדידה של הכמות בה אנו רוצים להשתמש, דבר שיכול לעשות הבדל גדול מאוד.

בישול ללא שמן הוא גם אפשרות. "לדוגמה, כאשר מקפיצים ירקות, זה לא נדיר להגיע לשמן זית או חמאה כדי להתחיל בתהליך. עם זאת, הקפצה במים יעילה באותה מידה מבלי להפוך את המנה לצפופה בקלוריות", אומרת בסט.

שמן (צילום: אינגאימג')
שמן (צילום: אינגאימג')

אתם חושבים שאפשר "לפצות" על הגיערון הקלורי ללא בקרה

לפי גודסון, מפני שצריכת הקלוריות היומית יורדת עקב הרצון והמאמצים להוריד במשקל, אנו נוטים לחשוב שמדי פעם אפשר לאכול חתיכת עוגה, או קצת צ'יפס כדי לפצות על הגירעון הקלורי שנוצר. אין בכך בעיה כלל, ודבר זה אינו מה שיגרום לנו לעלות במשקל, אך אם לא נהיה בבקרה על כמויות האוכל שנכנס לנו לגוף, כנראה שנכניס לגופינו מספיק קלוריות וכתוצאה נשאר באותו המשקל.

"המפתח לבילוי הוא לאכול חלק ממה שאתה רוצה, אבל לא כל מה שאי פעם רצית", היא אומרת. "תחשבו על זה כחוק 80/20: 80% מהזמן מתמקדים בעמידה בתוכנית ובצריכת דגנים מלאים, חלבון רזה, מוצרי חלב, שומן בריא, פירות והרבה ירקות, ו-20% מהזמן מאפשרים לבזבז מזונות עתירי קלוריות שאולי לא צריכים להתאים לתוכנית האכילה היומית."

אתם מוסיפים רטבים לא בריאים

"לפעמים, אנו מוסיפים את רטבים האהובים עלינו לאוכל כדי לשפר את הטעם, אבל הוספת רטבים מסוימים באופן קבוע יכולה להיות טעות קריטית המונעת מאיתנו לרדת במשקל", אומרת ד'אנג'לו.

"לדוגמה, הוספת סירופ לפנקייק בבוקר עשויה להיות טעימה ברגע זה, אבל הסוכר הנוסף הולך לתת את הטון להמשך היום שלך ויגרום לגוף להשתוקק ליותר סוכר. דוגמאות אחרות כוללות הוספת רוטב ברביקיו או קטשופ לארוחת צהריים או ערב, לשפוך קצת רוטב 'דל שומן' בסלט, להוסיף מיונז לכריך, או רוטב טריאקי לעוף", היא מסבירה.

קטשופ (צילום: אינג אימג')
קטשופ (צילום: אינג אימג')