טעות אנוש מסכנת חיים התרחשה שלשום בבוקר בניתוח השתלת לב בבית החולים שיבא תל השומר, ובעקבותיה חובר המושתל למכונת אקמו (לב־ריאה) והוא מאושפז במצב יציב. מחקירה ראשונית עולה כי בעיצומה של השתלת הלב בגבר בן 70 חל בלבול בהכנת התמיסה שלתוכה הכניסו את הלב שהיו אמורים להשתיל לצורך שימורו. הלב לא נשמר באופן אופטימלי ותפקודו נפגם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הצוות הרפואי שאיתר את הבעיה עוד לפני פעולת ההשתלה עצמה החל לברר בקרב קולגות ומרכזים רפואיים ברחבי העולם את הפרוטוקול במצב נדיר זה. לבסוף הוחלט להשתיל את הלב, אף שהוכנס לתמיסה שאינה תואמת את הפרוטוקול ולקוות שיתאושש. כפי שצפה הצוות הרפואי, הלב לא התאושש ולא תפקד כהלכה, והמנותח חובר למכונת אקמו והוחזר לראש רשימת ההמתנה לתרומת לב חדש. המטופל מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים. המקרה דווח למשרד הבריאות, ובית החולים החל באותו הרגע לבדוק את האירוע, כשהקים ועדה מיוחדת לצורך העניין.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "במהלך השתלת לב במטופל במצב מורכב עם לב מלאכותי התרחש אירוע חריג הקשור לשימור הלב הנתרם. הניתוח הסתיים, והמטופל מחובר למכונת לב־ריאה (אקמו) ומאושפז במצב יציב במחלקת טיפול נמרץ ניתוחי לב. לאחר תחקור ראשוני של המקרה הוסקו מסקנות ראשוניות שכבר מיושמות, ובמקביל הקים מנהל המרכז הרפואי ועדת בדיקה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות".