אנשים מסוימים עשויים לחשוב שזה כיף ותורם לבריאות לאכול צלחת מלאה בפירות צבעוניים בארוחת הבוקר, אולם מסתבר כי זה לא בהכרח נכון עבור כל אחד. המומחה לתזונה ובריאות המעיים, דימפל ג'אנגדה, הזהיר באתר "Healthshots" כי אכילת פירות לארוחת בוקר עלולה להזיק לבריאות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו,  יש אנשים שמתלהבים מהיתרונות של אכילת פירות, במיוחד על בטן ריקה בבוקר. הם טובים לעיכול, לעור, לשיער, לחילוף החומרים ולחסינות. כל פרי מכיל מגוון של אנזימים וחומצות שיכולים לקיים אינטראקציה עם חיידקים במעיים ויכולים להועיל או להזיק, בהתאם לתסמינים של האדם. ג'אנגדה טוען כי אנשים צריכים לגלות אילו פירות הם צריכים לאכול, אחרת לא תהיה לכך תועלת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לדברי ד"ר ג'אנגדה, "כל הפירות מכילים אנזימים פעילים וחומצות פרי כגון חומצה לימון, חומצה פומארית, חומצה אוקסלית וחומצה מאלית, אשר מגיבים במהירות כשהם נפגשים עם חומצת החלב במוצרי חלב. הם אינם מתערבבים היטב עם ירקות, דגנים ובשרים, ויוצרים תוצרי פסולת מטבוליים בלתי מעוכלים. השילובים הבלתי תואמים הללו מעכבים את חילוף החומרים ברקמות ומעכבים היווצרות רקמות במה שניתן לתאר כתזונה לא תואמת".

היתרונות באכילת פירות בבוקר

גמילה: גוף האדם עובר תהליך ניקוי רעלים מ-07:00 ועד 11:00. פירות נותנים אנרגיה נוספת לתהליך זה, בניגוד למזונות ניקוי רעלים המכילים הרבה שומן.

הגברת חילוף החומרים: פירות הם המזונות שהכי קל לעכל. צריכתם כמזון ראשון בבוקר תגביר את קצב חילוף החומרים תודות לזרימת סוכרי פירות טבעיים.

אנרגיה ומיקוד מוגבר: הגוף זקוק  לסוכרי פירות טבעיים מיד לאחר היקיצה. ניתן להחליף כוס קפה בכוס מיץ פירות טבעי או בצלחת של טוב טבעי, על מנת לשמור על מיקוד וחיוניות לאורך כל היום.

ד"ר צ'אנדה הזהיר מפני אכילת פירות בבוקר אם לאדם יש את התסמינים הבאים:

חומציות או תחושת צריבה, הצטננות, שיעול, סינוסיטיס, אלרגיות, אסתמה, קדחת השחת, גודש בריאות, ברונכיטיס, סוכרת או משקל עודף.

ד"ר ג'אנגדה הדגיש כי יש לזכור שיש לצרוך את  הפירות לבד. במילים אחרות, אין לערבב פירות עם ירקות, מוצרי חלב, דגנים או בשר, מכיוון שהם עלולים להפוך לרעילים. אבל אפשר לערבב פירות עם פירות יבשים מאחר והם שייכים לאותה משפחה.