מחקר מדעי מצא כי שינה בת שש שעות בלבד הופכת כל משימה הדורשת מיקוד, חשיבה מעמיקה או פתרון בעיות לקשה יותר. מחקר משנת 2018 קבע כי אנשים שישנים חמש עד שש שעות הם 19% פחות פרודוקטיביים מאנשים שישנים באופן קבוע שבע עד שמונה שעות בכל לילה. מעבר לכך, אנשים שישנים פחות מחמש שעות הם כ-30% פחות פרודוקטיביים.

תכנון שינה דרך אימון ובאמצעים טקטיים היא ליבת פיתוח כישורי המנהיגות, והמטרה היא לקבל שבע עד תשע שעות שינה כל 24 שעות, אחרת, אפילו משימות פשוטות עלולות להתבצע בקושי רב. משמעת חשובה מאוד לעבודה, לזוגיות, למשפחה ולזמן הפנוי שלנו, כי אם אין לאדם הרבה אנרגיה לעשות את כל המשימות הללו, הן ייכשלו או לפחות לא יבוצעו כמו שצריך. 

 להלן הטיפים לאסטרטגיית הירדמות מועילה, שתגרום לכם לשקוע בשינה עמוקה בתוך שתי דקות בודדות:

1. הרפיית פנים מלאה: עצמו עיניים תוך כדי נשימה איטית ועמוקה. כל שרירי הפנים יירגעו לאט, החל משרירי המצח, דרך הלסתות והלחיים, ואז הפה והלשון.

2. הרפיית הכתף והזרועות: לאחר שנפטרים מכל מתח והרגעת שרירי הפנים והצוואר, האדם מתחיל להרגיש כאילו הוא שוקע במושב או במיטה. כעת יש לעבור לחלק העליון של זרועו הימנית, הוא מרפה באיטיות את הדו-ראשי, האמות והידיים שלו, וחזור על אותם שלבים בצד שמאל. יש להמשיך ולנשום לאט ועמוק.

3. הרפיית חזה: ההרפייה ניתנת להשגה בנשיפות ובשאיפות איטיות ועמוקות.

4. הרפיית הרגליים: התחילו בהרפיית ירך ימין, לאחר מכן השוק והקרסול, עד לכף הרגל והאצבעות. ואז עשו את אותו הדבר עם רגל שמאל.

5. הרגיעו את הנפש: קשה לא לחשוב על שום דבר, וכמו כל דבר, זה דורש אימון. ניתן להשתמש בטכניקת החשיבה עם תמונה מרגיעה בנפש, כמו למשל לדמיין את עצמינו שוכבים בנוחות בחושך. במקרה שזה לא עבד, ניתן לחזור על הביטוי "לא חושב, לא חושב" למשך 10 שניות.