ירידה במשקל לא חייבת להיות תהליך מייאש. טריים מסוימים עשויים לעזור לנו להוריד מהר את הקילוגרמים העודפים באופן מיידי, ללא צורך לסבול. בדוח שפורסם ב-"Eat This, Not That", מספר מומחים שיתפו את הטיפים הטובים ביותר שלהם להורדה מהירה של חמישה קילוגרמים:

מומחים מסבירים כי הגעה למשקל האידיאלי לא צריכה להיות לפי תפריט ספציפי או דיאטה, אלא אורח חיים שניתן להשיג באמצעות פעילות גופנית סדירה והרגלי אכילה מסוימים שיעזרו להיפטר מהמשקל הלא רצוי.

לרוויה: אמצו את התה

תזונאים ממליצים לשתות כוס תה שחור, ירוק או מסוג אולונג לפני הארוחות, שכן כולם מכילים את חומצת האמינו תאנין, המעודדת רגיעה ועירנות. התזונאיות לייסי ותמי לקאטוס הסבירו כי ששתיית תה לפני הארוחות עוזרת להימנע מהדחף לאכילת יתר. "גם תה קר וגם תה חם יעשו את העבודה, אבל תה חם הוא מרגיע ויכול לעזור להרגיע עצבים משום שהחום מונע אכילת יתר".

תה ירוק (צילום: אינג'אימג')
תה ירוק (צילום: אינג'אימג')

קחו נשימה עמוקה

נשימת 10 נשימות עמוקות לפני הארוחות יכולה להפעיל את מערכת ההרפיה (מערכת העצבים הפאראסימפתטית) של הגוף, לעזור לקבל החלטות חכמות יותר לגבי מה לאכול ולעכל מזון בצורה יעילה יותר. לייסי ותמי הסבירו כי נשימה עמוקה ואיטית לפני האכילה "עוזרת לגוף לעבוד בצורה יעילה יותר, כך שחילוף החומרים שלך יעבוד בצורה יעילה יותר והירידה במשקל תהיה קלה יותר".

נשנשו בוטנים

התזונאיות המליצו לאכול חופן בוטנים 30 דקות לפני הארוחה כדי לתמוך בתהליך ההרזיה. הן הסבירו כי "בוטנים מכילים יותר חלבון מכל אגוז אחר ומהווים גם מקור טוב לסיבים, שומנים טובים, ויותר מ-30 ויטמינים ומינרלים חיוניים. כולם גורמים חשובים ביצירת תזונה בריאה לטווח ארוך".

בוטנים (צילום: אינגאימג')
בוטנים (צילום: אינגאימג')

חלבון מוסיף המון

מליסה מיטרי, תזונאית, הסבירה כי הגברת צריכת החלבון יכולה לעזור להאיץ את מאמצי הירידה במשקל על ידי הפחתת התשוקה, בלימת התיאבון והגברת יכולתו של הגוף לשרוף שומן. מטרי המליצה להוסיף מקור חלבון אחד או שניים לכל ארוחה, כגון עופות, בשר, יוגורט או אגוזים.

יותר סיבים

"סיבים מצויים במזונות צמחיים ועוברים בגוף לא מעוכלים", הסבירה מטרי, "הכללת סיבים בתזונה מסייעים לעיכול איטי, מספקים נפח ותחושת מלאות, מה שיכול לסייע בירידה במשקל". היא המליצה לאכול 25 גרם של מזון עשיר בסיבים מדי יום.

סיבים תזונתיים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
סיבים תזונתיים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

הפחיתו במוצרי חלב

גבינה, חלב, חמאה ושמנת חמוצה - כולם מכילים תוספת קלוריות מיותרות. במקום זאת, ברגע שמחצית מכמות החלב שנהוג להוסיף לקפה נצרכת, ייראה הבדל ברור במשקל הגוף. התזונאיות המליצו לנסות "שמרים תזונתיים או זיתים קצוצים לתוספת טעם במקום גבינה, יוגורט דל שומן במקום שמנת חמוצה, חלב שקדים לא ממותק במקום חלב רגיל בקפה, ואבוקדו במקום גבינה על סלטים כמרקם קרמי יותר".

מוצרי חלב  (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
מוצרי חלב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

היכונו לזוז - והרבה

ד"ר מטרי הסבירה כי פעילות גופנית, במיוחד אירובי, מסייעת בירידה במשקל.

ספורט לאורח חיים בריא, אילוסטרציה (צילום: יחצ הרבלייף)
ספורט לאורח חיים בריא, אילוסטרציה (צילום: יחצ הרבלייף)

בחירות חכמות

כאשר "אוכלים כמויות גדולות של מזון, הבחירה החכמה כוללת מזונות בעלי נפח גבוה ודל קלוריות, שלרוב עשירים במים ובסיבים תזונתיים", הסבירה ד"ר מטרי. אכילת מנות גדולות של מזון יכולה להועיל למאמצי הירידה במשקל מכיוון שהיא שומרת על האדם שבע, תוך שהוא צורך באופן טבעי פחות קלוריות. דוגמאות למזונות עתירי נפח כוללים פירות יער ואבטיח, עלים ירוקים ומלפפונים, אורז חום ושיבולת שועל.

כלל "ירקות - חצי צלחת".

המומחות לייסי ותמי המליצו למלא חצי מהצלחת בירקות מאודים לארוחות עיקריות. אפשר להוסיף בלימון, תבלינים ועשבי תיבול - אך הימנעו מחמאה או שמן. כשמתחילים לאכול- תאכלו קודם כל ירקות, זאת כדי לקבל תחושת שובע ממזון דל קלוריות ומלא בסיבים.

דוכן פירות וירקות  (צילום: אדיר סולטן פלאש 90)
דוכן פירות וירקות (צילום: אדיר סולטן פלאש 90)

התעוררתם? שתו מים

ד"ר מטרי סיכמה בעצתה להפוך את זה להרגל יומיומי לשתות מים כשאתם מתעוררים לראשונה, ומסבירה ש"שתיית מים היא אחד החלקים החשובים ביותר של תוכנית הרזיה בריאה".

שתיית מים, אילוסטרציה (צילום: matrix)
שתיית מים, אילוסטרציה (צילום: matrix)