מומחי בריאות ברחבי העולם מהללים את חומץ התפוחים, שנוצר כתוצאה מתהליכי תסיסה של תפוחי עץ, וממליצים עליו לא רק כעל חלק מרוטב נפלא לסלט. אז מה היתרונות של החוומץ המדובר, ולמה כל כך הרבה כוכבי הוליווד צורכים אותו על בסיס יומיומי?

כיום, חומץ התפוחים נמכר לא רק בצורתו הנוזלית, אלא גם ככדורים, מסטיק או אבקה. זאת, בעקבות יתרונותיו הרבים, בהם נכללים הלבנת שיניים, הצרת היקפים והבהרת כתמי גיל ופיגמנטציה. קיימת גם צורה לא מסוננת של חומץ תפוחים , המכילה שכבה עבה של חיידקים פרוביוטיים, המכילים חיידקים המשפרים את החיידקים הטובים בגוף, במיוחד אלו שטובים לבריאות המעיים.

חומצה אצטית היא המרכיב הפעיל העיקרי בחומץ תפוחים ונקשרת לתוצאות בריאותיות חיוביות כגון הפחתת גורמי סיכון הקשורים למחלות לב. לדברי המומחה לרפואה טבעית ג'וש ריד, צריכת חומץ תפוחים עשויה גם לסייע בהורדת כולסטרול, במיוחד אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. עוד ציין ריד כי "החומץ עשיר גם במגנזיום, אשלגן, זרחן וסידן, שהם מינרלים חיוניים לבריאות ולתפקוד תקין של איברים. בנוסף, חומץ תפוחים מאופיין בנוגדי חמצון שלו המסירים רדיקלים חופשיים מתאי הדם כדי למנוע או להפחית את הסיכויים למחלות".

עוזר בהורדה במשקל?

מחקרים מראים כי חומץ תפוחים משפר את חילוף החומרים , ובכך מונע השמנת יתר. לדברי ליסה יאנג, עוזרת פרופסור למדעי התזונה באוניברסיטת ניו יורק, החומץ "מגביר את תחושות השובע, מה שיכול להפחית את התיאבון". בעקבותץ סיבה זו, כוכבים רבים בהוליווד וברחבי העולם החלו להכניס מעט מהחומץ על בסיס יומי לתפריט שלהם. יאנג ממליצה כי כמות החומץ הנצרכת ביום לא תעלה על שתי כפות.

כמוהה, ריד אישר כי צריכת חומץ תפוחים עם הארוחות "עשויה גם לעזור להפחית את רמת הסוכר בדם ולשפר את הרגישות לאינסולין, מה שעשוי לעזור לקדם ירידה במשקל. בנוסף, בגלל החומציות הגבוהה שלו, חומץ תפוחים יכול לשחוק את אמייל השיניים לאורך זמן, ולכן יש צורך לדלל אותו במים", מייעץ ריד.