הכתבה נכתבה בשיתוף קלינטיקה
תופעת דום נשימה בשינה, OSA, מתרחשת כאשר השרירים התומכים בגרון ובחך הרך הופכים רפויים בעת השינה, מה שיוצר חסימה בדרכי הנשימה והפסקות נשימה, תוך פגיעה מהותית באיכות השינה. המתמודדים עם התופעה סובלים לרוב מנחירות חזקות, מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה, וכך איכות חייהם וחיי בני/ות הזוג שלהם נפגעת. ללא טיפול, התופעה אף עלולה להחמיר ועם השנים לגרום למחלות .
"תופעת דום הנשימה בשינה שכיחה בקרב גברים ונשים, בגילאי 40+, שלרוב אינם סובלים ממחלות כלשהן." מסביר אמיר גפן, מנהל תחום השינה בחברת קלינטיקה, המובילה בישראל בתחום הטיפול בדום נשימה בשינה. "עם זאת, הפתרון לתופעה חייב להינתן על ידי אנשי מקצוע מהתחום, מכיוון שחשוב ביותר לוודא התאמה מלאה של הטיפול והמיכשור. המטרה היא לאפשר איכות חיים גבוהה ולמנוע סיבוכים בהמשך. "
גפן ממשיך ומסביר כי "תופעת דום נשימה בשינה לא רק מפריעה לישון וגורמת לעייפות כרונית, אלא כתוצאה מכך היא ממש פוגעת בבריאות במכלול היבטים, פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי ועשויה להחמיר מצבים קיימים של דיכאון, דכדוך וכדומה".
קלינטיקה היא החברה המובילה בישראל בתחום הטיפול בדום נשימה בשינה, מספקת מגוון פתרונות בתחום טכנולוגיות הנשימה ועזרי נשימה, כולל מכשירי סיפאפ אשר מהווים פתרון מוכח לדום נשימה בשינה וקשיי נשימה אחרים, בעיקר בטיפולים ביתיים מתמשכים. טכנולוגיית הסיפאפ (CPAP - Continuous positive airway pressure) מזרימה לאורך כל שנת הלילה אוויר בלחץ מותאם אישית למערכת הנשימה של המטופל, מה שמאפשר שינה רציפה ואיכותית יותר וצמצום תופעות הלוואי השליליות של דום נשימה בשינה.
"עשרות אלפי אנשים בישראל מתמודדים עם דום נשימה בשינה, ולנו היה חשוב להנגיש את טכנולוגיות הסיפאפ שאנחנו מפיצים, המיוצרים על ידי החברות המובילות בעולם, לכל מי שזקוק לכך", מדגיש גפן. "לפיכך, מקיימת קלינטיקה הסכמי הפצה עם כל קופות החולים בארץ, בהשתתפות עצמית סמלית של המטופלים הזקוקים למכשיר.
"מעבר לאחריות שקלינטיקה מעניקה לשימוש במכשירים", מסביר גפן, "הלקוחות שלנו זכאים להחלפת המסיכות הנכללות במכשיר וכן המכשירים עצמם כל תקופת זמן, בהשתתפות קופ"ח, על פי הסכם עם כל קופה. לכן כל אדם שבידו כבר מכשיר סיפאפ מכל חברה שהיא, מוזמן לבדוק אם הוא זכאי להחלפת ציוד מתכלה או לחידוש מכשיר".
אחרי שלב ההתאמה הראשונית של המכשיר והמסיכה, חשוב שהצוות יהיה בקשר עם המטופל כדי לוודא שהטיפול ממשיך להיות יעיל, ושהמטופל מקבל מסיכה חדשה כל שנה ומכשיר מעודכן וחדש כל מספר שנים בהתאם לזכויותיו בקופת החולים. באופן זה מטופלי קלינטיקה נהנים מהטכנולוגיה החדשנית בצורה אופטימלית.
חברת קלינטיקה משתייכת לקבוצת צבר רפואה, המעניקה שירותי אשפוז בית וטיפולים בקהילה, כולל פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים שאינם זקוקים לאשפוז אך מתמודדים עם בעיה שפוגעת משמעותית באיכות החיים ומשפיעה על כל בני המשפחה.
צבר רפואה הוקמה ב-2005, לאורך שנות פעילותה, החברה צמחה, התרחבה והפכה לקבוצת שירותי רפואה משמעותית במיוחד, תוך דגש מקצועי בלתי מתפשר על טיפולי ואשפוזי בית. כיום מטופלים בצבר רפואה כ-2,200 מטופלי בית בכל רגע נתון, וצוות של כ-900 אנשי מקצוע מתחומי רפואה, סיעוד ומקצועות הבריאות. "מתוך ראיה והבנה שעתיד הרפואה נמצא בקהילה ובבית, "אומר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, "צבר רפואה החליטה להרחיב את תחומי הפעילות אל מעבר לאשפוזי הבית, ולהעניק פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים הזקוקים לקבלת מענה לתסמינים בריאותיים אחרים, שאינם מצריכים אשפוז אך פוגעים משמעותית באיכות החיים ומשפיעים על כל בני המשפחה, חברת קלינטיקה, הינה החברה המובילה בתחום זה ולשמחתנו היא כיום חלק מקבוצת צבר רפואה, חיבור המאפשר שילוב היכולות והחוזקות של שני הגופים".
ד"ר עופר מסכם ואומר כי "מתן מענה רפואי ומקצועי בסביבת הבית כבר לחלוטין הוכח כמודל יעיל ואף עדיף למגוון רחב של מצבים רפואיים. הנתונים מראים שביעות רצון גבוהה מאוד מצד מטופלים ובני משפחתם ומגמה זו רק צפויה להתרחב, לטובת המטופלים וגם לטובת מערכת הבריאות הציבורית".
הכתבה נכתבה בשיתוף קלינטיקה