משפחתו של החייל אמיר גלילוב שנהרג הלילה ברפיח, ביקשה לתרום איברים ולהציל חיים. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע הונצלו קרניותיו של אמיר אשר יושתלו בחולים הממתינים למאור עיניים.

מטען הופעל והמבנה קרס: שלושה לוחמים מחטיבת הנח"ל נפלו ברפיח

אילנה אימו של אמיר: "אנחנו כואבים על האובדן העצום, אך גאים להיות המשפחה של הילד הכי טוב ונדיב עם הלב הכי גדול, שגם במותו הצליח לעזור להציל חיים".

אלונה טרופ, המחנכת של סמ"ר גלילוב בתיכון העמק המערבי שבקיבוץ יפעת בעמק יזרעאל, סיפרה על תלמידה בראיון ל-״מעריב״: ״אמיר היה פרח שנפתח במהלך התיכון, היה ילד שקט, עדין, נעים, יפיוף עולמי, אהוב מאוד על הבנים וגם על הבנות. היה ילד שהתייחס בכבוד לכולם, בן אדם משגע והיום בהלוויתו - הבנתי שגם היה חייל משגע. כשהחלה המלחמה, הייתי בקשר עם הכיתה וגם עם אמיר. כשהתכתבנו, עדיין לא הבנו לאיזו מלחמה אנחנו נכנסים, והם היו בהתרגשות גדולה מגודל השליחות והמשימה. אמיר סיפר לי אז שהוא בצבא עם החברים והצוות שלו, ושלא נדאג לו, הוא הבין לקראת מה הוא הולך - ושידר שהוא מוכן ללחימה״. 

מלבד אמיר ז״ל, בית הספר תיכון העמק המערבי בקיבוץ יפעת ספג עוד 9 אבדות - סה״כ 10 בוגרים של בית הספר נפלו או נרצחו במהלך המלחמה. גם החללים רותם דושי ז״ל, בן שכבתו של גלילוב, וריף הרוש ז״ל נפלו בלחימה, ובנוסף, נרצחו 7 מבוגרי בית הספר במסיבת הנובה.

הכוח שבו נפל פעל לסריקת מנהרות ברפיח. על פי הערכה מטען שהופעל על הכח שנכנס למבנה תוך כדי התקפה בדרום מזרח רפיח, לא הרחק מציר פילדלפי, הביא לקריסת מבנה על הלוחמים. פעולות החילוץ נמשכו דקות ובסיומם נקבע מותם של שלוש לוחמים. אנשי חיל הרפואה הצליחו לייצב את מצבם של שני פצועים שהוגדרו תחילה אנוש ובזכות הטיפול המהיר בשטח הם הועברו לבית החולים ומצבם הבוקר התייצב והם לא בסכנת חיים.

באירוע נוסף מאתמול, קצין לוחם מגדוד 614 מבית הספר להנדסת קרבית ולוחם נוסף פצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה לאחר שנתקלו במחבלים מטווח קצר. באירוע נוסף מאתמול, לוחם מיחידת יהל״ם שבחיל ההנדסה הקרבית נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. מוקדם יותר היום, לוחם מהיחידה הרב-ממדית נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.