כפי שפורסם לראשונה במעריב: בשורה נוספת לסובלים מהשמנת יתר, זריקת ההרזיה העוצמתית ביותר מונג'רו מגיעה לישראל בשבוע הבא. כפי שפורסם במעריב לפני כחודשיים, החברה הגישה בקשה לאישור התרופה ממשרד הבריאות, ובעקבות האישור שהתקבל, היא תגיע לישראל ותשווק בימים הקרובים. הממצאים הראו שהיא מביאה לירידה במשקל של עד 26% וגם להפחתה בשומן התת עורי. אלא שהמחיר הגבוה מאוד ימנע מרבים ליהנות ממנה. 

מונג'רו היא תרופה ממשפחה חדשה, הפועלת בשני מנגנונים, ומגבירה את פעילותם של שני הורמונים: הורמון ה-GLP-1 והורמון ה-GIP. פעולתם המשולבת של שני ההורמונים גורמת להגברת הפרשת האינסולין והפחתת הסוכר בדם. הפחתת הרעב ודיכוי החשק לאכול. ל-GIP מיוחסות גם השפעות מיטיבות על רקמת השומן התת עורי. שילובם של שני ההורמונים מביא ליעילות גבוהה יותר בירידה במשקל ובאיזון הסוכר בדם, עם פרופיל בטיחות דומה לזה של התרופות הקיימות. 

מחקר חדש: זריקות ההרזיה יעילות ובטוחות גם לילדים מגיל שש

מאונג'רו הדגימה יעילות חסרת תקדים באיזון סוכר וירידה במשקל.  הממצא המשמעותי ביותר במחקרי הסוכרת של מונג'רו הוא הגעה לערכי סוכר תקינים בקרב כמחצית מהמטופלים שקיבלו טיפול במונג'רו, בהשוואה ל- 20% בלבד שקיבלו טיפול באוזמפיק. המחקרים הקליניים של מונג'רו לטיפול בהשמנה מדגישים את היעילות חסרת התקדים שלה בירידה במשקל - ירידה של כ- 26% במשקל הגוף נצפתה במינונים של 10-15 מ"ג. כ- 40% מהמטופלים הצליחו לרדת לפחות 25% ממשקל גופם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התרופה הוכחה כבעלת יעילות גבוהה יותר במחקר ראש בראש מול אוזמפיק לאיזון סוכרת מסוג 2. במינון הנמוך של מאונג'רו הודגמה יעילות גבוהה יותר בהורדת הסוכר בדם, בהשוואה למינון הגבוה ביותר של אוזמפיק: ירידה של 1.86% בהמוגלובין מסוכרר עם אוזמפיק בהשוואה לירידה של %2.09 עם מונג'רו. היתרון עולה במינונים גבוהים יותר של מונג'רו עם ירידה של עד 2.46%.  באותו מחקר, בחולי סוכרת, נצפתה יעילות של פי 2 בירידה במשקל, בהשוואה לאוזמפיק - ירידה של 6.2 ק"ג במשקל הגוף עם אוזמפיק 1 מ"ג, בהשוואה לירידה של 12.4 ק"ג עם מונג'רו 15 מ"ג. 

הזריקה מונג'רו. יעילות שיא בהרזיה (צילום: אלי לילי)
הזריקה מונג'רו. יעילות שיא בהרזיה (צילום: אלי לילי)

פרופיל הבטיחות של מאונג'רו דומה לשל זריקות הרזיה אחרות וכולל בעיקר תופעות לוואי במערכת העיכול, דוגמת בחילה ושלשול. במחקר ראש בראש של מונג'רו מול אוזמפיק שיעור תופעות הלוואי במערכת העיכול היה מסדרי גודל דומים.  

התרופה תהיה זמינה בישראל החל מיום א', ה-15 בספטמבר 2024. התרופה הוגשה בשתי ההתוויות לסל הבריאות הקרוב. בשלב זה, ניתן לרכוש את התרופה באופן פרטי ובאמצעות הביטוחים הפרטיים. הטיפול במונג'רו ניתן בדומה לתרופה המקבילה וויגובי במספר מינונים: המינון ההתחלתי הוא 2.5 מיליגרמים, המינון עשוי לעלות בהדרגה ל-5 מ"ג, 7.5 מ"ג, 10 מ"ג, 12.5 מ"ג עד למינון מקסימלי של 15 מ"ג שנמצא כיעיל ביותר להפחתה במשקל. עלותה של התרופה 1,775 שקלים.