לאור המצב הביטחוני, בתי החולים בצפון מרדדים מטופלים ועוברים לפעול במרחבים מוגנים. בתוך כך כל בתי החולים התבקשו לרדד מטופלים: אלה שמצבם מאפשר זאת ישוחררו לבתיהם. פעילות מרפאות החוץ מבוטלת. ניתוחים אלקטיביים מבוטלים, אך טיפולים וניתוחים דחופים וטיפולים אונקולוגיים או טיפולי פוריות יתקיימו. 

על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות, בתי החולים כרמל, זיו, נהריה, העמק, פוריה, האיטלקי, האנגלי ובני ציון הורידו את המאושפזים לתת הקרקע שם מתבצעת הפעילות הרפואית. בית החולים רמב"ם עבר לעבודה בחניון הממוגן של בית החולים. נוסף על כך, מבוטלת הפעילות האלקטיבית שאינה דחופה בבתי החולים. עם זאת לא יידחו ניתוחים חריגים, ובקשות לניתוחים שאינם דחופים עוברים לדיון ואישור וועדת חריגים של בית החולים.

בעקבות ההסלמה הביטחונית, עמותת ער״ן מתגברת את מוקדי הסיוע בהתאם להתפתחויות והצורך הגובר. בנוסף, מוקד הסיוע הנפשי לעולים בחמש שפות בשיתוף משרד הקליטה והעלייה פועל במתכונת חירום ויפעל רצוף מהשעה 10:00 ועד 21:00 במספר 3201*.

גם קופות החולים נערכות להסלמה: מאוחדת מרחיבה את פעילות קו התמיכה הנפשית שמאוייש על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים הפועל במשך כל שעות היממה בטלפון כוכבית 3833. על פי הנחיות פיקוד העורף, חלק ממרפאות הקופה בצפון לא יקבלו מטופלים היום. ניתן לקבל שירות רפואי במרפאה חלופית, ומומלץ להתעדכן טלפונית מול המרפאה לפני הגעה.

מכבי מפעילה קו סיוע מיוחד לתמיכה נפשית על רקע ההתפתחות הביטחונית המאויש ע״י עובדות ועובדים סוציאליים. המוקד זמין לחברי וחברות מכבי דרך מוקד מכבי ללא הפסקה במספר 3555*.

ארגון הג'וינט הקים לאחרונה את "נפשי" - פורטל המרכז כ-400 מענים לתמיכה, קווי סיוע וטיפול עצמי חינמי בכלים דיגיטליים. בין השאר ניתן למצוא בו מוקדים טלפוניים למענה בשפות שונות, עזרה ראשונה נפשית בעקבות המלחמה, מרכז טיפול לשורדים ונפגעי טראומה מהמלחמה בדרום, טיפול רגשי מיודע טראומה בנוכחות בעלי חיים, מרכזים טיפוליים  לילדים, מוקדי תמיכה לציבור הדתי והחרדי, קבוצות תמיכה לאימהות, לחיילים וחיילות, וקו תמיכה נפשית לנפגעים מהמגזר הבדואי. 

כתובת האתר:
https://www.nafshi.info/