פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, סיפר בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FMעל הטיפול בפצועים מהמטחים האחרונים לעבר הצפון. "כלל הפצועים שהגיעו לזיו במצב קל ושוחררו, אכן אלה אירועים מתמשכים. כמעט שנה תכף נספור, לפחות בבית החולים בנהריה ובזיו שנושאים את עיקר הנטל הביטחוני באזור ולצערי עם ההחמרה של השבועיים האחרונים, הצפי לעוד נפגעים הוא גדול".

"מאז 7 באוקטובר נערכנו. עד כה טיפלנו בקרוב ל-460 פצועים, כולל האירוע רב הנפגעים במג'דל שמס, בעשרת הימים האחרונים צמצמנו את הזמינות לצערי לאור עליית הכוננות. במקום 400 מיטות שאנחנו מפעילים ביום-יום, עכשיו אנחנו מפעילים 200 ורק במתחמים הממוגנים", הוסיף. 

"על פי הנחיית משרד הבריאות, מחיפה וצפונה השירות האלקטיבי, האמבולטורי, מרפאות החוץ, בדיקות ה-CT נגיד הרגילות כרגע מושהות כדי להתרכז יותר במוכנות גבוהה למלחמה לצערי עם הרבה פצועים. אנחנו מנהלים שגרת חירום לצד שגרה רפואית כבר שנה שלמה. אנחנו בכל זאת ממשיכים לטפל בחולים דחופים כמו חולי הסרטן ואני רוצה לפנות לתושבי הצפון, הדברים הם לא אפס ואחת, לגמרי יש לנו אחריות לטפל בהם וככל שאולי שרירותית ביטלנו את התור שלהם, אבל הם נמצאים בבירור של כאבי בטן או חלילה גוש בחזה, זה לא נכון לבטל אותם והם יכולים להתקשר אלינו 9380* והצוות של זיו מתודרך, שככל שיתקשר מטופל שלנו שנמצא במהלך בירור או שביטול התור שלו לא מאפשר לו כרגע לקבל מענה במקום אחר, אז אנחנו מאוד נשתדל כן לטפל בו", הדגיש זרקא. 

"כולנו מבינים את התרחיש בו אנחנו חיים. אנחנו מנסים מצד אחד לתת ביטחון לאנשים, אבל מנגד אני לא רוצה לקבל החלטה במקום המטופל עצמו ובין אם המטופל גר בצפת או כאן באזור ורוצה כן להגיע לבית החולים, אני מאוד רוצה לאפשר במיוחד כשאני לא יודע לכמה זמן המצב הזה הולך להימשך", סיכם.