המלחמה גבתה בשנה האחרונה אלפי קורבנות ופציעות קשות בגוף ובנפש, אבל הישראלים לא מוותרים על קצת נחת בשיפור המראה: מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בוצעו בשנה החולפת עשרות אלפי ניתוחים אסתטיים ולפחות עשרות אלפי הזרקות בפנים.

הסיכום מבוסס על סקירה שנערכה בקרב עשרות מומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית, חברי האיגוד, באמצעות נתונים שנאספו מהמרפאות שלהם, הן במערכת הציבורית והן במערכת הפרטית, וכלל שאלון שהופץ למומחים. נתונים אלו מתפרסמים לראשונה לקראת הוועידה השנתית של האיגוד שתתקיים ב-5 בנובמבר. 

על פי הנתונים, בשנה האחרונה בוצעו בישראל כ-54,000 ניתוחים אסתטיים. מבין הניתוחים, כ-35,000 היו ניתוחי הרמת חזה, שהם כ-65% מכלל הניתוחים, כ-14,000 ניתוחים היו ניתוחי הקטנת חזה (כ-26%), וכ-6,000 ניתוחי הגדלת חזה (כ-11%). בנוסף, בוצעו כ-4,000 ניתוחי אף, המהווים כ-7% מכלל הניתוחים האסתטיים, כ-11,500 ניתוחי הרמת פנים מלאה או חלקית, לרבות ניתוחי עפעפיים (כ-21%), כ-11,000 מתיחות בטן (כ-20%) וכ-1,800 ניתוחי הצמדת אוזניים המהווים כ-3% מכלל הניתוחים. 

תחום ההזרקות ממשיך להיות במגמת עלייה, עם כ-30,000 מזרקי חומצה היאלורונית שהוזרקו במהלך השנה. כמו כן, גם תחום הכירורגיה הפלסטית השחזורית ממשיך לצמוח, עם כ-36,000 ניתוחים שחזוריים שבוצעו במערכת הפרטית.

ניתוח פלסטי (צילום: רויטרס)
ניתוח פלסטי (צילום: רויטרס)

בשנה האחרונה טופלו אלפי ישראלים על ידי מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית בחדרי המיון של בתי החולים והמרפאות הפרטיות, בעקבות סיבוכים חמורים של הליכים קוסמטיים שנערכו על ידי רופאים שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית. סיבוכים אלה גרמו לזיהומים קשים, שיכולים להוביל לעיתים לסכנת מוות או לצלקות קשות לכל החיים. בנוסף, מאות מנפגעי אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה עברו טיפולים מצילי חיים על ידי רופאי האיגוד ובמרפאות הפרטיות ללא עלות, במסגרת הירתמות מלאה של חברי האיגוד לסיוע נפגעי המלחמה.

"זו היתה שנה מורכבת לעם ישראל" אומר ל"מעריב" פרופ׳ יוסי חייק, יו״ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית: ״המלחמה השפיעה על כל תחומי החיים ולצד האתגרים הביטחוניים והרגשיים, רבים פנו אל תחום האסתטיקה כדי למצוא רגע של נחמה ותחושת שליטה בתוך הכאוס. עבור רבים, ניתוחים אסתטיים אינם רק עניין של מראה חיצוני, אלא אמצעי לחידוש ולהתחדשות פנימית בשנה קשה כל כך. הכירורגים הפלסטיים עובדים לילות כימים במאמץ להציל חיים ולשפר את איכות חייהם של מאות החיילים והאזרחים, הפצועים הקשים, שנפגעו מצלקות חמורות, כוויות עמוקות, חתכים עמוקים ומצבים מסכני חיים. אנחנו גאים לעמוד בחזית הטיפול המורכב הזה ולעזור לנפגעים לשוב למסלול חייהם״.

״הצורך בשילוב כוחות בין מומחי כירורגיה פלסטית לבין גורמים בתחום הבריאות הציבורית והפרטית הופך לחיוני יותר מתמיד, במיוחד על רקע העלייה במקרי הפציעות המורכבות מחודשי המלחמה והצורך בשחזורי טראומה מורכבים" מוסיף ד״ר אריאל טיסונה, מזכיר האיגוד ומומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, "אנחנו שמחים לתרום את חלקנו ולעזור לכל מי שנזקק לטיפולים מצילי חיים ומשפרי איכות חיים, במיוחד בימים מורכבים אלו״.