מבצע "מגן וחץ": מנכ"ל ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה, התייחס הערב (רביעי) למחירים שגובה המערכה ברצועת עזה ממשק החלב ביישובי העוטף. "הרפתנים נשארים לעבוד ולשמור על הפרות 24/7", אמר בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM. "לא פשוט פה בימים אלו".

בצל הדיווחים על הפסקת אש: מטח רקטות כבד לעבר הדרום וגוש דן
דובר צה"ל: "יעדי המבצע הושגו, אנחנו לא עוסקים בהפסקת אש"
מבצע "מגן וחץ": מערכת "קלע דוד" יירטה לראשונה רקטה שנורתה מעזה

אחד האתגרים שעומדים בפני החקלאות בעוטף עזה, וגם בפני משקי החלב, הוא מיגון שטחי עבודה נרחבים המוגדרים כשטחים פתוחים. "אין מספיק מיגוניות ברפתות, בטח ביישובים שהם צמודי גדר", אמר. "אי אפשר למגן את כל הרפת. עכשיו אנחנו בונים בנחל עוז מכון חליבה ממוגן, אבל בלתי אפשרי לשים מיגונית ליד כל סככה. בזמן אמת כשיש אזעקה הרפתן יורד ושוכב על הקרקע, שם ידיים על הראש ומקווה לטוב".

שמחה התייחס גם לאומדן הנזקים הכלכליים למחלבות. "קשה לדעת מה האומדן", אמר. "אבל משק החלב הוא מפוקח ולכן כל המדינה באמת מסבסדת את הדבר הזה".

מוקדם יותר היום נורה מטח רקטות ראשון מתחילת המבצע לעבר ערי מרכז ישראל. אזעקה הופעלה בצהריים בתל אביב ובכל רחבי גוש דן. במקביל, אזעקות הופעלו גם באשדוד, ראשון לציון, אשקלון, שדרות וביישובי עוטף עזה. זאת, לאחר שחיל האוויר תקף ברצועה כלי רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בתקיפה שהתבצעה בח'אן יונס, נהרג אדם אחד.

בערב, ברקע לדיווחים על התקדמות המגעים להפסקת אש, נורו מטחים נוספים לעבר עוטף עזה, באר שבע וערי המרכז. גורמים רשמיים התייחסו לירי ואמרו "לא הופתענו מהמטח, תהיה תגובה".