מפגן תמיכה המוני נערך היום (חמישי) עם מאות אנשים מול המשרד של היועמ״שית גלי בהרב-מיארה בקריית הממשלה בת״א, אשר אורגן ע״י יוצאי המ״מ, בהשתתפות יוצאי 8200, יו״ר לשכת עורכי הדין וארגון "בונות אלטרנטיבה".

בשל המחלוקת בינה ללוין: ההחלטה הדרמטית של היועמ"שית
היועמ"שית תחת מתקפה: "מה שמעניין אותה הוא הפוזיציה שלה"
 
שלטים רבים הונפו במהלך ההפגנה אשר נשאו משפטים בסגנון "אשת חיל מי ימצא - המבצר האחרון" ו"את חרותי". כמו כן, הונף שלט אשר נשא את שמו של נתניהו לצד הכיתוב "מיין קאמפף", על שם הספר שכתב מנהיג המפלגה הנאצית בגרמניה אדולף היטלר. 

מחאת תמיכה ביועמ''שית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת תמיכה ביועמ''שית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

תגובת יוצאי המ״מ מהמחאה נמסר כי "באירוע השתתפו מאות אנשים מהציבור הרחב, שבאו לתמוך בשומרות הסף בצורה חיובית. השלט הזה בזוי וראוי להוקעה ולכל גינוי, לא יודעים מי הניף אותו, הוא לא מאנשינו, ואם היינו שמים לב אליו היינו דואגים להסירו מיד".

שר הפנים והבריאות משה ארבל אמר על האירוע: ״אני מגנה בכל תוקף את המפגינים האכזריים שפגעו בזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו עונו והושמדו בשואה האיומה. ההשוואה של ראש ממשלת ישראל להיטלר ימח שמו היא חמורה ואיומה ולא חוסה תחת חופש הביטוי. אני מצפה מהיועצת המשפטית לפעול למניעת תופעות חמורות אלו״.

בתגובה, תנועת הליכוד הגישה תלונה במשטרה בעקבות האירוע בו הונף שלט שהשווה בין ראש הממשלה נתניהו לבין היטלר.

מחאת תמיכה ביועמ''שית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת תמיכה ביועמ''שית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, שר המשפטים יריב לוין שלח אתמול מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ובו ביקש להודיע על ייצוג פרטי בעתירה בבג"ץ בנושא כינוס הוועדה לבחירת שופטים. לוין האשים את בהרב-מיארה בכך שלאורך כל הדרך היא אינה מייצגת את הממשלה. 

מדובר בעימות נוסף בין השר לוין למשרד היועמ"שית רק בשבוע הנוכחי. כאמור, אישרה הממשלה השבוע את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לתוכנות הרוגלה, כאשר במהלך הישיבה נוצר עימות בין המשנה ליועמ״שית גיל לימון למספר שרים. לימון אמר לשרים: "אנחנו התנגדנו להקמת הוועדה בגלל חשיפת שיטות ותהליכים". לוין השיב ללימון: הדברים שלך חמורים מאוד ומונעים זכויות אדם". עו"ד לימון אמר: "תכתוב שלא תתעסק בתיקים פתוחים". לוין: "אתם לא רוצים שנתעסק בתיקים פתוחים. אין דבר כזה. אם אנחנו יודעים שנעשה עוול בתיק פתוח לא נתעסק בו".