מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, התראיין היום (חמישי) בתכניתה של סיון כהן והתייחס לתקיפתו של בן גביר על נתניהו, על המאבקים בקואליציה וביקר את שר המורשת עמיחי אליהו. זאת, לאחר שהאחרון אמר היום בעקבות הבקשה לטובת עמירם בן אוליאל כי "מערכת המשפט מוטה פוליטית, צריך להחליף את השופטים שלא מבינים מה זה דמוקרטיה".

"תחת זכוכית מגדלת ישראלית": מערכת היחסים האינטרסנטית בין ישראל והרשות הפלסטינית

"מחוברים למפגינים הקיצוניים": סערה בעקבות מכתב הח"כים למען עמירם בן אוליאל
 

על האיומים מצד סמוטריץ' ובן גביר טען: "קודם כל אנחנו ממשלה שתמיד יהיו בה דעות שונות, אנחנו יודעים גם להתמודד עם זה. הייתי יו"ר קואליציה תקופה מסוימת, כדי להפיל ממשלה יש עוד הרבה דברים שצריכים לקרות. צריכים 61 חברי כנסת שיושבים במליאה ומצביעים בעד הפלת הממשלה, זה לא דבר שקורה כל כך בקלות. הממשלה הזו מאוד יציבה, חזקה, וכל מי שחושב אחרת הוא פשוט אולי רוצה לחשוב ככה או להאמין שזה המצב, אבל זה לא המצב. אני לא מאמין שנצליח להגיע להסכמות עם האופוזיציה. כולם מבינים שהאופוזיציה מעדיפה את המחאות, זה מחזק אותה פוליטית, אז הם לא מעוניינים להגיע לשיח אמיתי. האופוזיציה מבית לא קיימת, יש אי הסכמות אבל הקואליציה שלנו מאוד מאוד חזקה. הדברים האלו לא מפילים באמת ממשלה. כל קואליציה זה ככה".

על הפערים הנפיצים בינו לסמוטריץ' ובן גביר, הגיב: "אנחנו לא שם, אנחנו יכולים להמשיך להתווכח אבל בסוף הממשלה הזו חזקה ויציבה. אין שום משבר שיכול לאיים על המשך קיום הקואליציה. הכול בסדר. זה לא עניין של להתכופף, מגיעים לשיח, הבנות ופשרות, ואחר כך ממשיכים קדימה".

על דבריו של אוחנה בנוגע לפסיקת בג"ץ הגיב: "אני לא רוצה לתת יד לוויכוחים פנימיים בליכוד. אנחנו רוצים לאחד פעם אחת את כל עם ישראל ובפרט את התנועה שלנו. מאבקים בתוך התנועה זה לא משהו שאני רוצה לקחת בו חלק. כרגע בהכרח אנחנו מחכים לראות מה תהיה פסיקת בג"ץ, היא תקבע את המאזן השיפוטי חוקתי חוקי בין כל הרשויות. אנחנו רוצים להאמין שבית המשפט העליון לא יפסול חקיקת חוק יסוד. אף אחד לא חושב ורוצה לאיים על בית המשפט, אנחנו מכבדים מאוד את בית המשפט העליון".

"תכבד את הפסיקה?", נשאל. "ברור שכן. אתם הרשות השופטת, אנחנו המחוקקת, אנחנו קיבלנו את האמון מהציבור, תפקידנו לעשות פעולות שיחזקו את אמון הציבור במערכת המשפט", השיב. "וידע בית המשפט שבכל 4 שנים יש מערכת בחירות חדשה, והמדיניות יכולה להשתנות, והחוק יכול להשתנות. אבל דבר אחד ברור - אף אחד לא רוצה להפחית את בית המשפט, לפגוע בעוצמתו וכוחו. גם לא יו"ר הכנסת. אין לאף אחד שום רצון לפגוע בחוזקו או עצמאותו של בית המשפט העליון. התיקון שאנחנו עשינו בחקיקת היסוד בעילת הסבירות נובעת מהרצון שלנו לצמצם את האקטיביזם השיפוטי. אני בחשבון הנפש שלי לשנה האחרונה אני לא מתחרט לא על האידאולוגיה שלי או הדרך שלי שכוללת בתוכה רפורמה משפטית, אני רק מתחרט על הדרך שבה עשינו את זה. הדרך לא הייתה נכונה, וזו המסקנה שלי".

בהמשך דבריו התייחס גם לוועדת החקירה לעניין הצוללות וטען: "שומעים את יעלון מדבר על הצוללות כל כך הרבה שנים אבל התיקים האלו צללו מזמן למצולות. יעלון עדיין מתוסכל מכך שאנחנו בנהגה, שנתניהו ראש ממשלה, והוא מחליט פעם אחר פעם וגם לוקח חלק מתחזוקת ההפגנות, בוגי הוא לא אדם אובייקטיבי כל כך נכון להיום".

על דבריו של השר עמיחי אליהו בנוגע לעמירם בן אוליאל טען: "אני לא מתחבר לדבר הזה. אני חושב שמערכת המשפט עושה ברוב המוחלט של המקרים משפט צדק, יש גם נפילות, זה יכול לקרות. לכן, אני חושב שכל מי שמנסה לערער על פסיקות בית משפט, בטח בזירה הפלילית, לא עושה דבר חכם. אבל אנחנו יודעים שבית המשפט יודע לתקן את עצמו. יש כמובן פער גדול בין מה שקורה בבתי משפט פליליים, מחוזיים, מנהליים, לבין מה שקורה בעתירות לבג"ץ שמכניסות פנימה גם צדדים פוליטיים. צריך לעשות את ההפרדה בדברים האלו".

על רפי קדושים אמר: "כואב לי הלב על העוול שאתם עושים לאדם הזה ועל העוול שאתם עושים לליכוד. האיש הזה בא ואומר על הבא 'אני הייתי עבריין, חטאתי, אבל שיניתי את דרכיי. אני רוצה לחנך נוער להימנע מעבריינות, ראיתי את זה מקרוב ואני רוצה למנוע מצעירים ליפול למעגל הפשע שאני נפלתי עליו'. להשתלט על עיריית הרצליה? נראה לכם שאנחנו חיים פה באיזו מאפיה? מדינת ישראל היא מדינת חוק, יש מערכות אכיפה. הוא מחפש לקדם את האמונה הציבורית שלו, את הדרך הציבורית שלו. מה הוא תרם? במה הוא עשה? כמה חסד הוא עושה עם אנשים? האיש לא עבריין יותר, האיש שיפר את דרכיו בצורה משמעותית, חזר בתשובה, וכל מה שעושים זה לנסות לפגוע בו באופן אישי ולעשות לו עוול נורא"

"אחרים שהיו עבריינים מורשעים לא נתנו להם הזדמנות נוספת? אנחנו חברה שאומרת אם פעם אחת אתה מורשע אתה לא תקבל הזדמנות שנייה? אולי גם נזרוק את כל מי שישב בכלא מחוץ לכותלי המדינה? הרי איפה הסליחה שלנו? המחילה? אנחנו בחודש הסליחות. איפה כל זה? זה לא קיים, כי זה קשור לליכוד. אבל אם זה מישהו אחר כמו אולמרט שישב בבית הסוהר, לו מחלתם כבר מזמן. הוא לגיטימי והוא יכול לבקר את הממשלה וזה בסדר גדול", הוסיף.

"אתה משווה?", נשאל. "מה ההבדל אם זה הורשע וזה הורשע? למה לאהוד אולמרט מותר למחול ולרפי לא? הוא לא חלק מהחיים הפוליטיים?", השיב.

בהמשך דבריו הוסיף: "יושב כל יום באולפן אחר ומדבר נגד הממשלה, הוא לא חלק מהחיים הפוליטיים? אני לא עושה השוואת מעשים, בסוף בעניין הזה אתם לא אובייקטיבים. אם מישהו צריך להציב בפניכם מראה אני מוכן לעשות את זה בשמחה. כל מה שנגד הליכוד מבורך מבחינתם. אני נותן הזדמנות לכל אדם לשנות את דרכיו, ואם רפי החליט לתרום את חייו לחברה ולציבור, והוא רוצה לשקם את חייו באופן הזה, לא רק שאני תומך בו, אני שמח על כך ומברך. 

על דבריו של עו"ד של לוין אמר: "כולנו מבינים, גם יריב לוין, שהסכמה רחבה זו הדרך הנכונה. כולנו פועלים להגעה לאיזשהם הבנות והסכמות, אנחנו רק חוששים שלצערנו האופוזיציה פחות רוצה, משום שהמצב ברחובות וההפגנות משרתים אותם. כרגע נוח להם עם הכאוס וכנראה הם לא יהיו הפרטנר הרלוונטי. אנחנו נמשיך לעשות הכול כדי להגיע להסכמה רחבה, זו האמונה שלנו. אלו שמדברים על היורש של נתניהו הם אלו שרוצים להקדים את לכתו. אני חושב שנתניהו ראש ממשלה מצויין, אני מאחל לו באמת המשך עשייה פוריה. לגבי יורשים זה לא הזמן לעסוק בזה, נתניהו חזק ואיתן ואני מקווה שזה יימשך בע"ה".

"אמירה מסוכנת", אמרה סיון. "לא יודע למה הוא אומר את זה, אני חושב אחרת. יש לסמוך על בית המשפט", השיב זוהר. "בית המשפט שלנו טוב, שעושה עבודתו נאמנה. יש מחלוקות פוליטיות ולכן הבאנו את חקיקת עילת הסבירות, משום שרצינו למנוע את האקטיביזם השיפוטי הזה שפוגע באמון הציבור של מערכת המשפט".

זוהר סיכם את הריאיון באיחול לשנה החדשה: "בואי נאחל לעם ישראל שנה של נחת, של שמחה, עשייה והצלחה, שנה של אחדות ושל אהבת חינם. אני חושב שזה הדבר החשוב ביותר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm