ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט ורצונם של אנשי המחאה להפגין את כוחם ולהשפיע הפכו את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, שתגיע לנקודת ההכרעה ב־31 באוקטובר, ליצרית ומסקרנת במיוחד - כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4all.

בתל אביב מסתמן מאבק שקול עם סיכוי משמעותי לסיבוב שני בין רון חולדאי לאורנה ברביבאי. נכון להיום מסתמן סיבוב שני בין חולדאי, שמקבל 29%, וברביבאי, שמקבלת 20% מקרב כלל המשיבים (כדי להיבחר בסיבוב הראשון, על המועמד שמגיע למקום הראשון לקבל לפחות 40% מהקולות).

39% עדיין לא החליטו עבור מי להצביע – שיעור גבוה יחסית לרשויות מקומיות אחרות בשלב הזה, כחודש וחצי בלבד לפני הבחירות. נראה כי ככל שיתקרב מועד הבחירות, צפויים שינויים, מאחר שלפחות חלק מהמתלבטים יחליטו רק לקראת סוף אוקטובר עבור מי להצביע לראשות עיריית תל אביב.

הסקר נערך ב-10-11 בספטמבר 2023 וענו עליו 451 משיבים המהווים מדגם מייצג של תושבי תל אביב-יפו מגיל 17 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.6%.

בתשובה לשאלה: הבחירות לראשות העיר תל אביב-יפו יתקיימו ב־31 באוקטובר השנה, למי מבין המועמדים הבאים אתה מתכוון להצביע?

התשובות בקרב כלל המשיבים היו:
רון חולדאי – 29%, אורנה ברביבאי – 20%, ציפי ברנד – 7%, יובל צלנר – 3%, ראובן לדיאנסקי – 1%, לא יודע/טרם החלטתי – 39%, לא מעוניין לענות – 1%.

בקרב בעלי הדעה התשובות היו:
רון חולדאי – 48%, אורנה ברביבאי – 34%, ציפי ברנד – 12%, יובל צלנר – 5%, ראובן לדיאנסקי – 1%.