יוצר הסדרה הדוקומנטרית "קרועים", רון כחלילי, שוחח הבוקר (רביעי) ב-103FM עם אראל סג"ל בצל המחלוקת במדינה סביב הרפורמה במערכת המשפט וההפגנות המתמשכות, ופרש את משנתו בנושא.
אמסלם במסר למפגינים: "נמשיך ברפורמה, גם בדרום אפריקה הלבנים הפסידו"
מפגינים חסמו רב בת"א; גוטליב: "ליל הבדולח נוסח פעילי השמאל"
"המצב קצת מייאש", הודה בפתח הריאיון. "אותו אימפקט קורה שלושים שנה אחרי. אותו כאב, אותה מחלוקת, לא זזנו במילימטר. נכון, בשוליים אני מוצא יותר הקשבה של צד כזה או צד אחר, מזרחי או אשכנזי, דתי או חילוני, אך במסה הגדולה אני חושש שהחברה עדיין לא מסוגלת להתמודד עם הפצע המדאיג ביותר בתוך הישראליות. זה הפצע המכונן. בבסיס הקונפליקט יושב הנרטיב הישראלי כולו. כשאני צילמתי, החלה המחאה. כשאתה מסתכל על המחאה, הפרופיל האתני של המוחים מול אלה שתומכים בהפיכה השלטונית, אתה רואה שחור ולבן. אפשר להתעלם מזה, אבל זה לא נכון. הייתי שם והייתי די לבד, וגם קיבלתי כל מיני 'תלך מפה'. הם מזהים את המזרחיות כסוג של בעייתיות בתוך קפלן".
עוד המשיך והוסיף באותו נושא: "התקשורת ופוליטיקאים מהימין מייצרים מניפולציה כאילו מדובר במזרחים נגד אשכנזים. המוחים בקפלן לא מוחים מול מזרחים אלא מול ממשלה שרוצה לעשות פה הפיכה שלטונית. אני חושב שזה מאבק פנים אשכנזי, זה הסיפור. אם אתה מרגיש מקופח או לא, זה אומר שאני כאדם חיצוני צריך לציין את העניין הזה. יש אנשים שמתבוססים בתוך העוני והבורות שלהם ומרגישים נפלא. תפקידי מהצד הוא להגיד להם שאפשר יותר. ביקרו להם את החלומות, שיחלמו להיות ראש ממשלה או מתעד סרטים דוקומנטריים, הדיכוי הוא כל כך גדול".
לסיום, תהה: "איך יהיו נישואים מעורבים אם בכל עיירות הפיתוח אין אשכנזים? עם מי הם יתערבבו? משתכנז זה לא זה שעושה מוביליות חברתית ומחליף את שמו, זה מי שמסתכל על המאבק המזרחי, מבטל אותם ומדכא אותם. אנחנו לא שופטים אותו אלא רק מצביעים עליו. אני מסתכל על אמסלם ואני לא הולך לשפוט אותו על נימוסי שולחן. כמובן שהוא לא מייצג אותי, יש כל מיני מזרחים. אני מסתכל עליו רק במובן הפוליטי, האם הוא עשה דבר אחד לעומת צמצום פערים".
סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM